اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس ارزیابی عملکرد 32 هیئت سراسر کشور

قم رتبه هجدهم هیئت‌های برتر شطرنج کشور را کسب کرد

هیئت شطرنج استان قم در بین 32 هیئت شطرنج استان‌های سراسر کشور از نظر ارزیابی عملکرد موفق به کسب رتبه هجدهم شد.

قم رتبه هجدهم هیئت‌های برتر شطرنج کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عملکرد هیئت‏های شطرنج استانی در حالی مورد ارزیابی قرار گرفت که نتیجه نهایی با میانگین‏گیری از امتیازات شش ماهه اول و دوم به دست آمد و در این بین هیئت شطرنج استان قم رتبه هجدهم را به خود اختصاص داد.

در حالی که بر اساس این ارزیابی هیئت‌های شطرنج استان‏های گیلان، تهران و اصفهان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده‌اند، نگاهی به رتبه به دست آمده برای هیئت شطرنج قم نشان می‌دهد که تلاش این هیئت برای رشد و توسعه شطرنج قم با توجه به آموزش‌ رده‌های مختلف سنی شطرنج در این رتبه تاثیر مثبت داشته است.

هیئت شطرنج استان قم در سال‌های اخیر برای گسترش رشته شطرنج در بین رده‌های سنی از هیچ‌ اقدامی فروگذار نکرده است و بعد از شروع سرمایه‌گذاری بر روی رده‌های سنی پایه از چند سال قبل اکنون همین استعدادها حضور موفقی در لیگ و مسابقات شطرنج قهرمانی کشور دارند.

در حالی که برای رشد و فرهنگسازی شطرنج در بین مردم توجه ویژه‌ای به امر آموزش شده است، این هیئت در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور نیز یک تیم مدعی دارد که در حال حاضر در بین 12 تیم جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است.

همچنین از جمله اقدامات انجام شده در هیئت‌ شطرنج استان قم استعداد‌یابی در رده‌های سنی نوجوانان بوده است که حاصل آن عضویت چند بازیکن نوجوان و جوان در ترکیب تیم شطرنج تربیت بدنی قم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور و جدال با رقبای مطرح این رشته است که اغلب استاد بزرگ‌های شطرنج کشور محسوب می‌شوند.

در رده‌بندی هیئت‌های شطرنج استان‌های سراسر کشور گیلان، تهران، اصفهان، مازندران و کرمان به ترتیب اول تا پنجم هستند در حالی که استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، مرکزی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در رده‌های ششم تا دهم قرار دارند.

هیئت‌های شطرنج استان‌های آذربایجان شرقی، قزوین، خراسان شمالی، همدان، هرمزگان و بوشهر در رده‌های یازدهم تا پانزدهم قرار دارند و هیئت‌های بوشهر، فارس، قم، خراسان جنوبی و گلستان نیز مکان‌های شانزدهم تا بیستم را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام / 78002/ل30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول