اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی اردبیل:

اردبیل برای آغاز کشت پاییزه آماده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کلیه امکانات و تجهیزات برای کشت پاییزه آماده است و ما به طور کامل آمادگی انجام کشت پاییزه را داریم.

اردبیل برای آغاز کشت پاییزه آماده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبد‌ایمانی صبح امروز در جلسه تخصصی ستاد کشت پاییزه استان اردبیل اظهار داشت: بنا به توصیه‌های جدی مقام عالی وزارت کشاورزی، در استان اردبیل نیز همانند سایر استان‌های کشور ستاد کشت پاییزه با تمام تمهیدات لازمه تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: این ستاد با تمام امکانات اعم از آماده‌سازی بستر بذر و تهیه بذور گواهی شده و نهاده‌های کشاورزی، نیروهای کارشناسی و مهندسان ناظر برای کشت در سطح بیش از 462 هزار هکتار اعم از اراضی دیم و آبی آمادگی‌های لازم را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در عملیات کشت پاییزه تامین بذور مورد نیاز مهمترین و اصلی‌ترین مسئله در موفقیت این کشت است به طوری که در این خصوص 35 هزار تن انواع بذور گواهی شده کلزا شامل ارقام 308 هایولا، 401 هایولا، اف دو و جی‌آی‌اس و در گندم و جو نیز بهترین ارقام مقام برای تامین نیاز کشاورزان تولید شده است که مازاد بر نیاز آن نیز به میزان 6 هزار تن به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

عبد‌ایمانی یادآور شد: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی حاکم در سراسر استان اردبیل در مناطق سردسیری از 20 مهر ماه تا 15 آبان و در مناطق گرمسیری از 15 آبان ماه تا 15 آذر ماه عملیات کشت پاییزه انجام خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: به منظور بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی‌های کشاورزان برنامه‌های متنوع رادیویی و تلویزیونی در قالب برنامه «کندیمیز» توسط مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان اردبیل پخش خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان داشت: در کنار آن فعالیت‌های گسترده روابط عمومی این سازمان در عرصه اطلاع‌رسانی توسط رسانه‌های جمعی اعم از صدا و سیما، سایت‌های فعال خبرگزاری‌ها، روزنامه‌های کثیرالانتشار و هفته‌نامه‌های استانی و مجلات تخصصی برای این کار صورت گرفته شده است که در سطح استان اردبیل برای افزایش شناخت و آگاهی تولید‌کنندگان و نیز اطلاع یافتن مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین برای اطلاع‌رسانی از دستاوردهای مهم در حداقل زمان ممکن این امکان را فراهم می‌کند.

عبد‌ایمانی با تجلیل از زحمات تولیدکنندگان و تلاش و همکاری‌های کارشناسان و مهندسان جهاد کشاورزی در سطح استان اردبیل افزود: در سایه این تعاملات بسیار مناسب در امر تولید موفقیت‌های چشمگیری بدست آمده است که باید تولید‌کنندگان و بهره‌برداران طبق توصیه‌های فنی برای افزایش کمی و کیفی محصولات خود همواره دقت عمل داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این راستا در سال گذشته از نظر تولید محصولات ارگانیک در سطح کشور در محصولات سیب‌زمینی، سیب درختی، به و .... سالم‌ترین محصول را با عالی‌ترین رتبه در مقایسه با دیگر استان‌ها تولید کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: مهمترین عامل دستیابی به این امر مهم در دستیابی به محصولات ارگانیک کنترل و مبارزات بیولوژیکی است که تنها در شرکت دامپروری و کشت و صنعت مغان در عدم استفاده از سموم شیمیایی یک میلیارد و 200 میلیون تومان صرفه‌جویی اعتباری صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبد‌ایمانی در پایان گفت: هم اکنون در وزارت جهاد کشاورزی ستاد ملی کشت پاییزه راه‌اندازی شده است که کلیه فعالیت‌های مناطق کشوری را رصد می‌کند و در خصوص طرح محوری گندم در کنار آن برنامه‌های خودکفایی در گندم را مجری جدید طرح محوری گندم از سرگرفته است که بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌های مدون ذیربط تدوین شده است.

انتهای پیام/62005/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول