اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر گرگان:

وعده‌های دلتمردان نباید به فراموشی سپرده شود

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: وعده‌های دولتمردان نباید به فراموشی سپرده شود و شورا باید با پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام به دنبال مطالبات مردم گرگان باشد.

وعده‌های دلتمردان نباید به فراموشی سپرده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا چراغعلی عصر امروز در نطق پیش از دستور بیستمین جلسه صحن رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در همان سال‌های نخست پیروزی انقلاب به دنبال راه‌اندازی شورای روستا و محلات برای بهره‌گیری از افکار لایحه‌های اجتماعی در اداره امور بوده و این مسئله نشانه تاکید جمهوریت نظام و سهم مردم در اداره شهر و روستاها است.

وی تاکید کرد: این مسئله در سال 1357 توسط امام خمینی (ره) مطرح شد و بعد از فراز و نشیب‌ها در سال 1376 شاهد شروع فعالیت شوراها بوده‌ایم.

چراغعلی بیان کرد: در طی این سال‌ها شاهد تحولات بسیاری در سطح شهرها بوده‌ایم و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تشکیل شورای محلات باید به سمتی حرکت کنیم که نظام مشارکت از پایین به سمت بالا هدایت شود.

به دنبال شکل‌گیری شورای محلات باشیم

این عضو شورای شهر گرگان با اشاره به اینکه با تشکیل شورا خرد اجتماعی فعال شد، ابراز داشت: با تشکیل شورای محلات و شورایاران باید به دنبال مشارکت همه‌جانبه شهروندان در امور شهری باشیم.

وی افزود: در دوره‌های نخست تشکیل شورا در شهر گرگان همزمان بحث شورای محلات نیز مورد بررسی قرار گرفت و این شورا در 57 محله شکل گرفت، اما متاسفانه در شورای سوم این مسئله اگرچه مورد تاکید بود اما با کم‌توجه‌ای مواجه شد.

چراغعلی بر ضرورت تشکیل انتخابات محلات تاکید کرد و متذکر شد: در شورای چهارم باید با تشکیل یک کمیته به دنبال شکل‌گیری شورای محلات باشیم تا برای اداره شهر گرگان از خرد جمعی در تصمیم‌گیری‌ها بیشتر استفاده کنیم و از تمام کسانی که در انتخابات فعال بودند و طرح و ایده داشته‌اند، بیشتر استفاده کنیم.

این عضو شورای شهر در نطق پیش از دستور توجه به پروژه‌های نیمه‌تمام و وعده‌های دولتمردان را از دیگر مسائل مهم شهر گرگان دانست و ابراز داشت: اگرچه دولت‌ها تغییر می‌کند اما مردم وعده‌ها را فراموش نخواهند کرد.

پروژه‌های گردشگری نیاز گرگان است

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه تمام شهر باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: پروژه‌هایی مانند فرهنگ‌سرا، بیمارستان سوانح سوختگی، راه‌آهن گرگان و اینچه‌برون، کمربندی شهر گرگان طرح‌های مسکن مهر، طرح‌های مهر ماندگار وعده‌هایی است که هنوز محقق نشده و جزو اولویت‌های شهری گرگان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

چراغعلی افزود: اگرچه راه‌آهن گرگان و اینچه‌برون در یک حرکت نمادین به بهره‌برداری رسید اما تا راه‌اندازی واقعی و استفاده از این ظرفیت که می‌تواند چهره شهر را دگرگون سازد، فاصله بسیار است و با مشاهدات انجام شده ریل‌گذاری‌ها ناقص بوده و سرمایه‌گذار خارجی به تعهدات خود عمل نکرده است.

این عضو شورای شهر گرگان پروژه‌های گردشگری را از دیگر نیازهای شهر برشمرد و افزود: چشم و چراغ گردشگری شهر گرگان ناهارخوران است که حتی یک هزار تومان نیز در آنجا سرمایه‌گذاری نشده اگرچه در تمام این سال‌ها مجوز زیادی برای ساخت هتل‌ها و اقامتگاه‌های مسافرتی داده شده اما برای توسعه فضاهای گردشگری شهر هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی در پایان ابراز داشت: با توجه به روی کار آمدن دولت جدید نباید وعده‌های دولت‌های قبلی فراموش شود و شورا به عنوان نماینده مردم باید پیگیر مطالبات مردم در این زمینه باشد.

انتهای پیام/83004/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول