اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تبریز تأکید کرد

لزوم توجه جدی به توسعه فرهنگی در کنار توسعه اقتصادی

فرماندار شهرستان تبریز بر لزوم توجه جدی به مقوله توسعه فرهنگی تأکید کرد و گفت: یکی از مسائل اساسی که در کنار توسعه اقتصادی و آبادانی شهرها باید به طور جدی مورد توجه واقع شود مسائل فرهنگی است.

لزوم توجه جدی به توسعه فرهنگی در کنار توسعه اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمود چمنی ظهر امروز در نشست اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تبریز اظهار کرد: یکی از مسائل اساسی که در کنار توسعه اقتصادی و آبادانی شهرها باید به طور جدی مورد توجه واقع شود مسائل فرهنگی است.

وی کتاب و کتابخوانی را یکی از محورهای اساسی بحث‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: تمام دستگاه‌ها و نهادها خصوصاً شوراهای اسلامی باید نسبت به مقوله توسعه کتابخانه‌های عمومی و کتابخوانی اهتمام ویژه و همکاری بیشتری داشته باشند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تبریز ابراز امیدواری کرد با توجه به دید فرهنگی اعضای دور چهارم شورای اسلامی کلانشهر تبریز، شاهد رونق بیش از پیش کتابخانه‌های عمومی خواهیم بود.

*تسهیل روند پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمدهای محقق شده شهرداری‌ها

احمد عابدزاده عضو شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز و رئیس شورای اسلامی شهرستان نیز در این نشست، ضمن اعلام آمادگی و علاقه شورای چهارم به توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی، از آمادگی شورا برای تشکیل جلسه مشترک برای بررسی و رفع مسائل پیش روی کتابخانه‌ها و تسهیل روند پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمدهای محقق شده شهرداری‌ها خبر داد.

حسن خدایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به فرا رسیدن بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، از تدارک ویژه برنامه‌های این هفته متناسب با حال و هوای عاشورایی و محرم خبر داد.

راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در تبریز

سعید آقایی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تبریز در ادامه این نشست به تشریح برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در بیست و یکمین دوره هفته کتاب پرداخت و افزود: به منظور تجلیل از خادمان کتاب و کتاب‌خوانی شهرستان تبریز، با توجه به موقعیت شهرستان، همایش شهرستان به صورت مشترک و تلفیق با همایش تجلیل از خادمان کتاب و کتاب‌خوانی استان آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی سه فاز از ایستگاه‌های مطالعه در شهرستان تبریز، از استقبال خوب مردم از این طرح خبر داده و تصریح کرد: خوشبختانه ایستگاه مطالعه با اقبال عمومی مواجه شده و چرخه مطالعه کتاب‌های به امانت برده شده از این ایستگاه‌ها مؤید این قضیه است.

آقایی گفت: در فاز نخست این طرح، بیشترین آمار کتاب امانتی در این ایستگاه‌ها مربوط به حوزه داستان کودکان و کمترین موضوع کتاب امانت برده شده مربوط به موضوع تاریخ بوده است.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول