اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول 17 سال اجرای طرح سنجش بینایی کودکان

بیش از 3 هزار و 700 کودک مبتلا به تنبلی چشم در یزد شناسایی شدند

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: در طول 17 سال اجرای طرح سنجش بینایی کودکان در استان یزد، 3 هزار و 780 کودک مبتلا به تنبلی چشم در این استان شناسایی شدند.

بیش از 3 هزار و 700 کودک مبتلا به تنبلی چشم در یزد شناسایی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین رحیمی‌نسب، پیش از ظهر امروز در بازدید از اجرای طرح سنجش بینایی کودکان در یکی از مهد کودک‌های یزد با اشاره به اهمیت اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم اظهار داشت: این طرح هر سال از اول تا 30 آبان ماه در 422 پایگاه ثابت و سیار در سراسر استان اجرا می‌شود.

وی، مهم‌ترین علت کم بینایی و نابینایی یک چشم یا هر دو چشم در کودکان زیر 6 سال را تنبلی چشم دانست و بیان کرد: طی 17 سال اجرای طرح تنبلی چشم در استان یزد، 3 هزار و 780 کودک مبتلا به تنبلی چشم شناسایی شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به پوشش 80 درصدی بهزیستی استان یزد در سنجش بینایی کودکان زیر 6 سال عنوان کرد: سال گذشته 278 کودک مبتلا به تنبلی چشم در این طرح شناسایی شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه 20 درصد از کودکان سه تا 6 ساله استان، زیر پوشش این طرح قرار نگرفتند، به احتمال زیاد معلولیت‌های بینایی در این استان در این قشر خواهیم داشت.

رحیمی‌نسب با بیان اینکه کودکان روستایی در طرح پیشگیری از تنبلی چشم با مشارکت خانه‌های بهداشت پوشش کامل داده شده‌اند، عنوان کرد: عمده‌ترین مشکل ما کودکان شهری هستند که با وجود اطلاع رسانی‌های صورت گرفته از طریق رسانه‌ها، خانواده‌ها برای سنجش بینایی چشم کودک خود اقدام نکرده‌اند.

وی، بهترین زمان برای تشخیص و درمان تنبلی چشم را بین سنین سه تا 6 سال اعلام و خاطرنشان کرد: با انجام این طرح می‌توان با کمترین هزینه از بروز مشکلات بینایی و نابینایی کودکان در بزرگسالی پیشگیری کرد.

رحیمی‌نسب ادامه داد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم و معاینه چشم در سطح اول توسط مربیان آموزش دیده مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها انجام می‌شود و موارد مشکوک به سطح دوم یعنی بینایی سنج معرفی شده و در صورت نیاز به معاینات تخصصی به سطح سوم یعنی چشم پزشک ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام/2464/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول