اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی هندیجان خبر داد

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در هندیجان

رئیس اداره بهزیستی هندیجان از اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم از یکم آبان ماه تا 30 آذرماه امسال در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در هندیجان

ماشاالله مکتوفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا شش سال این شهرستان، قرار است از اول آبان ماه آغاز و تا پایان آذر ماه سال جاری ادامه یابد.

وی با بیان اینکه این طرح همزمان با سراسر کشور اجرایی می‌شود افزود: طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در شش مهد کودک شهری، 12 مهد کودک روستایی، 10 خانه بهداشت و یک پایگاه دائمی شهرستان هندیجان اجرایی می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی هندیجان با بیان اینکه از کودکان مراجعه کننده هیچ پولی دریافت نمی‌شود و ارائه همه خدمات تخصصی به آنها رایگان است، ادامه داد: والدینشان به همراه کودکان و با در دست داشتن شناسنامه فرزندان باید به این مراکز مراجعه کنند و در صورتی که مشکل بینایی نداشته باشند کارت سلامت چشم دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: در صورتی که مشکلی اعم از تنبلی چشم یا هر نوع اختلال کم بینایی یا نابینایی داشته باشند به سطح دوم سنجش که متخصصان بینایی سنجی هستند ارجاع داده می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی هندیجان خاطر نشان کرد: تنبلی چشم در صورتی که تا سن پنج سالگی تشخیص داده شود امکان درمان دارد و هر چه سن کودک بالاتر رود امکان درمان آن نیز کمتر می‌شود به طوری که از 10 تا 12 سالگی به بعد دیگر درمان آن میسر نیست.

انتهای پیام/72001/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول