اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان تأکید کرد

آگاهسازی در ارتباط با بیماری‌های مشترک انسان و حیوان

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان خواستار آگاهسازی مردم در ارتباط با بیماری‌های مشترک انسان و حیوان شد.

آگاهسازی در ارتباط با بیماری‌های مشترک انسان و حیوان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در چهاردهمین اجلاس کشوری بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان در همدان اظهار داشت: سلامت انسانی از ابتدای شکل‌گیری جوامع بشری یکی از موضوعات اساسی و مهم بوده است.

وی گفت: در بین بیماری‌های مرتبط بین انسان و حیوان، بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان از گذشته تا به حال وجود داشته و مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ادامه داد: در بین بیماری‌های مختلف انسانی، تعداد زیادی از بیماری‌ها مانند تب مالت، برسلوز، تب کنگو، هاری، سل و ... بیماری‌های مشترک انسان و حیوان را به خود اختصاص می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: از میان 156 مورد بیماری‌ها 73 درصد از این نوع بیماری‌ها از حیوان به انسان منتقل می‌شوند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف برای کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان عنوان کرد: مدیریت پراکنده عمده مشکل جلوگیری از اشاعه این بیماری‌ها است.

وی تصریح کرد: از اقداماتی که باید در راستای کنترل و یا پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و حیوان انجام شود آگاهسازی و حساس کردن مردم و کادر بهداشت و درمان و ارتقای سطح کاری دستگاه‌ها است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با ارائه توضیحی در مورد بیماری‌های مشترک انسان و حیوان گفت: در بحث پیشگیری، همه دستگاه‌ها باید با هم همکاری داشته باشند.

وی گفت: استمرار فرایند آگاهی‌بخشی در تمام سال، هوشیاری و توجه متخصصین امر و آحاد مردم از کار‌هایی است که باید در بحث پیشگیری بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان انجام شود.

انتهای پیام/89007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول