اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی زابل:

800 نوع بیماری از فرآوردهای دامی به انسان منتقل می‌شود

سرپرست دامپزشکی زابل گفت: 800 نوع بیماری از حیوان و فرآوردهای دامی به انسان منتقل می‌شود.

800 نوع بیماری از فرآوردهای دامی به انسان منتقل می‌شود

حامد گنجعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زابل اظهار داشت: تمام کارکنان دامپزشکی زابل به صورت اکیپ‌های ثابت و سیار در ایام عید قربان به منظور بازدید از میادین عرضه دام و نظارت بر ذبح حلال دام آماده هستند.

سرپرست دامپزشکی زابل با بیان اینکه 800 نوع بیماری از حیوان و فرآوردهای دامی به انسان منتقل می‌شود تاکید کرد: خرید هرگونه دام لاغر مفرد، ریزش آب بینی، ریزش بزاغ، کبودی و خون مردگی، هرگونه آلات غیرطبیعی در جگر، ریه، روده‌ها، گوشت، رنگ، بو، اندازه و غیره با همکاران دامپزشکی زابل مشورت کنند.

این مسئول با تاکید به اینکه مردم دام قربانی خود را در منازل ذبح نکنند گفت: مردم از ذبح دام خود در منازل و معابر خودداری و سعی کنند دام خود را در کشتارگاه صنعتی محمدآباد زیرنظر مسئولان بهداشتی ذبح کنند.

سرپرست دامپزشکی زابل یادآور شد: مردم بعد از کشتار دام خود گوشت دام را به مدت 12 تا 24 ساعت در قفسه زیرین یخچال در دمای صفر تا چهار درجه نگه‎داری و سپس استفاده کنند.

گنجعلی با اشاره اینکه عید قربان فرصت مناسبی برای صادرات دام بومی اصیل سیستان است گفت: منطقه سیستان به عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده دام کوچک به زاهدان است.

رئیس نظام دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: شهرستان زاهدان با توجه به بازاری که بیشترین تقاضای دام را دارد مردم سیستان مایل به صادرات آن هستند.

وی به بهداشتی بودن دام بومی سیستان تاکید کرد و اذعان داشت: دام سیستان پس از قرنطینه، سابقه واکسیناسیون، پلاک بارکد و معرفی اداره عشایر مجوز صادرات را از دامپزشکی زابل دریافت می‌کنند.

سرپرست دامپزشکی زابل به توزیع بیش از هزار نسخه برشور توصیه‌های بهداشتی در خصوص دام اشاره کرد و افزود: توصیه‌های بهداشتی در رابطه با چگونگی کشتار دام در عید قربان به صورت بروشور بین نمازگزاران عیدقربان در مصلی المهدی(عج) زابل توزیع خواهد شد.

این مسئول در پایان متذکر شد: مردم می‌توانند ابهامات و مشکلات خود را  با کارشناسان دامپزشکی زابل با شماره تماس 2222055-0542 در میان بگذارند.

انتهای پیام/75004/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول