اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهداشت اداره کل دامپزشکی استان البرز:

طرح‌های پیشگیری از بیماری‌های دامی در استان البرز اجرایی شد

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: طرح‌های پیشگیری از بیماری‌های دامی در استان البرز اجرایی شد.

طرح‌های پیشگیری از بیماری‌های دامی در استان البرز اجرایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از اداره کل دامپزشکی استان البرز، مسعود عصار اظهار داشت: طرح پیشگیری از بیماری‌های دامی به مدت 6 ماه در استان البرز و با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: در این راستا در 6 ماهه اول سال جاری پیشگیری از بیماری‌های دامی با واکسیناسیون علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و بیماری‌های واگیردار دامی و همچنین سم‌پاشی برای مبارزه با انگل‌های خارجی دام براساس پیش‌بینی صورت گرفت.

این مسئول افزود: همچنین براساس بررسی‌های صورت گرفته و جمع‌بندی آمار عملکرد ادارات دامپزشکی شهرستان‌های تابعه در 6 ماه ابتدای سال 92 در امر مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، میزان خونگیری و تست سل برای بررسی بیماری‌های سل و بروسلوز در دامداری‌های صنعتی بر اساس پیش‌بینی 6 ماهه به رقم بالای 100 درصد رسیده است.

به گفته عصار همچنین میانگین مایه‌کوبی علیه بیماری تب مالت در گله‌های گاوی و گوسفندی و واکسن هاری در سگ بیش از 150 درصد بوده است.

وی ادامه داد: در برنامه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دامی واکسیناسیون علیه آبله و شاربن گوسفندی به پایان رسیده و مایه‌کوبی علیه بیماری تب برفکی در گاو و گوسفند طبق برنامه‌های سراسری اعلام شده از طرف سازمان دامپزشکی کشور در حال اجرا می‌باشد.

پیشگیری از بیماری‌های ناشی از فعالیت انگل‌های خارجی مثل کنه، از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو که از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان می‌باشد و بیماری زردی در گاو و گوسفند با سم‌پاشی به موقع در فصول گرم سال به خوبی انجام شده است.

وی در پایان یادآور شد: تخصیص اعتبارات لازم از طرف استانداری و سازمان دامپزشکی کشور و ارائه خدمات رایگان دامپزشکی موجب همکاری بهتر دامداران با اکیپ‌های اعزامی شده و با پیشرفت مناسب عملیات مایه‌کوبی از بیماری‌های دامی و ضرر و زیان اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن جلوگیری شده است.

انتهای پیام/2302/ح/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول