اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست‌ کرمان‌:

متخلفان شکار در کرمان دستگیر شدند‌

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: طی هفته گذشته پنج متخلف شکار توسط ماموران حفاظت محیط زیست استان کرمان دستگیر شدند.

متخلفان شکار در کرمان دستگیر شدند‌

عباسعلی دامنگیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: ماموران‌ محیط زیست بردسیر در راستای وظایف محوله با گشت و کنترل مناطق حفاظت شده این شهرستان موفق به دستگیری تعدادی شکارچی، لاشه‌ شکار، اسلحه شکاری، فشنگ و همچنین چند خودرو شدند.

‌وی ابراز داشت: در ارتفاعات خانکوه در منطقه حفاظت شده بیدوئیه شهرستان بردسیر در استان کرمان یک گروه سه نفره شکارچی که اقدام به شکار یک رأس میش وحشی کرده بودند، دستگیر شدند.

دامنگیر تصریح کرد: در منطقه مبارکه روستای دهلرز منطقه حفاظت شده بیدوئیه نیز یک شکارچی به همراه یک قبضه اسلحه دولول، 36 فشنگ و دو بهله کبک و دو بهله تیهوی شکار شده دستگیر شد.

وی افزود: همچنین در اقدامی دیگر یک شکارچی به همراه یک قبضه اسلحه شکاری و تجهیزات کامل شکار و سلاخی و یک دستگاه ماشین پاجیرو که اقدام به شکار دو رأس میش در منطقه کوه سیاه کرده بود، توسط ماموران حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر کرمان بازداشت شد.

دامنگیر بیان داشت: در منطقه تاج‌آباد نیز ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر اقدام به دستگیری یک شکارچی غیر‌مجاز کردند که اقدام به شکار یک رأس خوک وحشی کرده بود و از این متخلف هم یک قبضه سلاح دو لول ضبط شد.

وی خاطر نشان کرد: متخلفان پس از تشکیل پرونده و انجام صورت جلسه برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به تخلفات به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: بر اساس ضوابط و قوانین موجود هرگونه شکار، خرید، فروش، حمل و نگهداری حیوانات وحشی بدون کسب مجوز از محیط زیست خلاف قانون بوده و با متخلفان عرصه‌های زیست محیطی به شدت برخورد قانونی به عمل می‌آید. 

وی با تاکید بر این موضوع که برای جلوگیری از تخلفات و حفاظت از حیات وحش به عنوان یک سرمایه ملی به کمک و همکاری مردم نیاز است، افزود: از تمام‌ هم استانی‌ها درخواست داریم در صورت اطلاع از هر‌گونه موارد مشابه مراتب را سریعا با شماره تلفن 28101310341 دفتر نظارت و بازرسی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمان اطلاع دهند.

انتهای پیام/2446/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول