اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرودگاه بم عامل مهم توسعه شهرستان است

فرودگاه‌ها به عنوان مهم‌ترین زیر‌ساخت‌های جوامع پیشرفته محسوب می‌شو‌د و علاوه بر‌ رشد اقتصادی کشور‌ها به ایجاد توسعه پایدار نیز کمک‌ می‌کند.

فرودگاه بم عامل مهم توسعه شهرستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، ارزش و اهمیت فرودگاه‌ها در دنیای امروز به حدی است که برخی کارشناسان، فرودگاه‌ها را لوکوموتیو اقتصادی هر کشور توصیف می‌کنند و وجود فرودگاه‌های پررونق و کارآمد را عامل رشد اقتصادی و توسعه‌ی پایدار می‌دانند.

یکی از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در بم، فرودگاه این شهرستان است که در شهر بروات قرار دارد و همواره توانسته در بخش‌های مختلف کمک شایانی به این شهرستان داشته باشد.

وجود فرودگاه به عنوان یکی از شریان‌های حیاتی حمل و نقل به ویژه در پهناورترین استان کشور بر کسی پوشیده نیست و نقش مهم و حیاتی فرودگاه شهرستان بم در امدادرسانی و انتقال مجروحان حادثه مهیب زلزله پنجم دی سال 1382 ما را به اهمیت وجود زیرساختی مهم به نام فرودگاه بیشتر واقف می‌کند.

فرودگاه بم مایه آبرو و عزت شهرستان است

حسین زین‌الصالحین فرماندار بم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس ‌گفت: فرودگاه بم مایه آبرو و عزت شهرستان است و با توجه به پیگیری‌هایی که داشتیم، به زودی مرز هوایی این فرودگاه به تصویب می‌رسد.

وی افزود‌: در جلساتی که در بم، تهران و مشهد داشتیم، برای راه‌اندازی پروازهای بم - مشهد اقدامات لازم صورت گرفت و امیدوارم با انجام پروازهای مشهد اعزام زائران رضوی به خوبی انجام شود.

زین‌الصالحین ابراز داشت: با توجه به مشکلات موجود در باند فرودگاه برنامه‌ریزی کردیم، شهرداری‌های بم و بروات در مورد آسفالت باند دوم خیابان فرودگاه و همچنین تسطیح حاشیه باند فعالیت کنند.

بازسازی ساختمان فرودگاه در اولویت قرار دارد

محمد نخعی مدیر‌کل فرودگاه‌های استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: آمادگی کامل برای برقراری پروازهای فرودگاه شهرستان بم به تهران و مشهد وجود دارد و در این زمینه توافقات لازم صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه ساختمان اداری فرودگاه بعد از زلزله بازسازی نشده با همکاری فرماندار شهرستان این امر در دستور کار قرار گرفته و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

نخعی ابراز داشت: در بحث مستند‌سازی و تهیه نقشه با دستور فرماندار شهرستان بم و همکاری خوب برخی مسئولان ادارات این امر انجام شده است. 

وی گفت: با توجه به کم بودن پروازهای استان‌ برای حل مشکل پیگیری‌های زیادی انجام دادیم و امیدوارم پرواز‌هایی به سایر نقاط کشور داشته‌ باشیم.

فرودگاه از دروازه‌های ورودی منطقه است

موسی بندئی رئیس فرودگاه بم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر فرودگاه بم یک پرواز از تهران دارد که در روز شنبه ‌انجام می‌شود و در حال پیگیری برای افزایش پروازها طی هفته هستیم.

وی افزود: با توجه به مشکلات فرودگاه در مورد تامین آب شرب و بخش فضای سبز تجهیز چاه آب آشامیدنی از ضروریات فرودگاه است که باید در دستور کار قرار گیرد.

بندئی بیان داشت: فرودگاه از دروازه‌های ورودی منطقه است که می‌تواند در بخش‌های مختلف یاری‌رسان باشد.

وی با تاکید بر آسفالت باند دوم مسیر فرودگاه تا جاده اصلی گفت: این فرودگاه در زلزله بم کمک خوبی برای انتقال مجروحان و همچنین دریافت وسایل و کمک‌های امدادی بود و می‌طلبد توجه خاصی به آن شود.

رئیس فرودگاه بم با اشاره به جابه‌جایی بیش از 8 هزار مجروح در 48 ساعت نخست وقوع زمین لرزه از طریق فرودگاه بم گفت: ما همواره آمادگی لازم خود را برای مقابله با حوادث حفظ کرده و آماده خدمت‌رسانی به همشهریان هستیم.

................................

گزارش از مهدی باقری

................................

انتهای پیام/2446/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول