اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سقز در مجلس عنوان کرد

نیاز فرودگاه سقز به 65 میلیارد تومان اعتبار / جلوی خام‌فروشی در معادن را می‌گیریم

نماینده مردم سقز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احداث فرودگاه از ضروریات پیشرفت سقز است اعتبار لازم برای اتمام این پروژه را 65 میلیارد تومان عنوان کرد.

نیاز فرودگاه سقز به 65 میلیارد تومان اعتبار / جلوی خام‌فروشی در معادن را می‌گیریم

محسن بیگلری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ساخت فرودگاه سقز از سال 84 آغاز شده است اظهار داشت: تا امروز 6 میلیارد و 400 میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته و تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه نیمی از این مبلغ در گذشته به طرح اختصاص یافت عنوان کرد: 3 میلیارد و 200 میلیون تومان دیگر نیز سال گذشته و با پیگیری فراوان اختصاص پیدا کرد.

نماینده مردم سقز در مجلس شورای اسلامی افزود: امسال نیز قرار شده است 17 میلیارد و 650 میلیون تومان دیگر به این پروژه تزریق شود که 2 میلیارد و 650 میلیون تومان آن در قالب بودجه پیش‌بینی شده است.

بیگلری با بیان اینکه 15 میلیارد تومان مابقی قرار است از طریق فروش اوراق مشارکت حاصل شود گفت: فرودگاه سقز در مجموع برای تکمیل نیاز به 65 میلیارد تومان اعتبار دارد.

این مسئول در خصوص احداث خط راه‌آهن در مسیر مراغه به سقز ادامه داد: با وجود اینکه خط  راه‌آهن میاندوآب به سقز جزو مصوبات دور دوم سفرهای ریاست جمهوری بود، اما در این راستا تا امروز کاری انجام نشده است.

وی با بیان اینکه احداث فرودگاه و خط راه‌آهن از ضروریات پیشرفت است این دو موضوع را کلید توسعه عنوان کرد.

بیگلری در ادامه با ابراز خوشحالی از تبدیل شدن فرمانداری این شهر به فرمانداری ویژه از اواخر آذر ماه سال قبل گفت: چندین ویژگی برای شهرهایی که متقاضی این موضوع هستند در نظر گرفته شده بود.

* آغاز عملیات گازرسانی به 51 روستای سقز

این مسئول با بیان اینکه در گذشته از 309 روستای سقز 55 روستا از نعمت گاز بهره‌مند بودند گفت: این رقم در حدود 20 درصد کل روستاهای این شهرستان را در بر می‌گرفت.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون 10 روستا به این تعداد افزوده شده از آغاز عملیات گازرسانی برای 51 روستای دیگر خبر داد و تصریح کرد: این اقدام به منظور رسیدن به میانگین استانی صورت گرفته است.

بیگلری با اشاره به وجود 86 روستای بهره‌مند از نعمت گاز در شهرستان بانه، این رقم را معادل 60 درصد روستاهای کل این شهر عنوان کرد.

وی همچنین در خصوص سد چراغ‌ویس شهرستان سقز با بیان اینکه کار ساخت این سد از دوران دولت سازندگی شروع شده گفت: در خرداد ماه سال 90 پیشرفت فیزیکی آن به 50 درصد رسید و اکنون ساختمان سد در حال اتمام است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت بازارچه مرزی سیف سقز با بیان اینکه قدمت این مکان از بازارچه‌های باشماق مریوان و سیرانبند بانه نیز بیشتر است افزود: به دلایلی چون صعب‌العبور بودن و دشواری راه و همچنین نبود زیرساخت‌های لازم در این منطقه با مشکل مواجه هستیم.

این مسئول با بیان اینکه شهرستان سقز به لحاظ وجود منابع خدادادی با مشکل خاصی مواجه نیست عنوان کرد: این بازارچه می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز خود، بازارچه‌های دیگر شهرها را نیز ساماندهی کند.

بیگلری به بحث معادن این شهر نیز پرداخت و با تأکید بر اینکه این معادن قابلیت ایجاد اشتغال مناسبی دارند گفت: متأسفانه معادن کردستان در گذشته به شکل مطلوبی ساماندهی نشده است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در صورتی که سرمایه‌گذاران غیر بومی قصد ایجاد ارزش افزوده، اشتغال و تأسیس کارخانه فرآوری محصولات معدنی را داشته باشند از ورود آنها استقبال می‌کنیم.

بیگلری در پایان تأکید کرد: اگر هدف تنها استفاده از منابع معدنی شهرستان به صورت خام باشد و آورده‌ای برای این شهرستان متصور نباشد با تمام قدرت در مقابل این خواسته نابجا ایستادگی خواهیم کرد.

انتهای پیام/79012/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول