اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سقز:

سقز روی ریل توسعه / فرودگاه سقز کلید توسعه منطقه است

فرماندار سقز گفت: اجرای سیاست‌های نظام اسلامی و رضایتمندی و خدمت به مردم از اهداف نمایندگان دولت در شهرستان سقز است به طوری که در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

سقز روی ریل توسعه / فرودگاه سقز کلید توسعه منطقه است

نادر فخری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اقدامات و کارهای انجام شده در این شهرستان، ارتقای بیمارستان تخصصی سقز به فوق تخصصی، افزایش 17 هزار مترمربع به پارکینگ بیمارستان، افزایش هشت پانسیون، ایجاد پت هلی‌کوپتر، راه‌اندازی بخش دیالیز و ام‌.آر.آی و پیگیری ایجاد مجموعه ورزشی کارگران سقز با 23 هزار کارگر بیمه‌شده را از جمله برنامه‌های فرمانداری برای خدمت به مردم عنوان کرد.

فرماندار سقز افزود: اعتقاد دارم در پیگیری‌های گذشته به نوعی عدالت رعایت نشده بود چرا که هیچ اقدامی در خصوص راه‌آهن مراغه سقز که جزو مصوبات سفرهای دولت به استان کردستان بود، انجام نشده است.

وی تصریح کرد: شهرستان سقز به لحاظ دارا بودن آب، مستعد است، طوری که علاوه بر سدهای موجود، سه سد در دست مطالعه و در شرف تامین اعتبار است.

فخری استقبال از شعار دولت منتخب در شهرستان سقز را عالی توصیف کرد و گفت: رأی 78 درصدی مردم سقز به این گفتمان مصداق این ادعاست.

وی افزود: شعارهای اعتدال‌گرایانه، دوری از افراط و تفریط و شایسته‌سالاری و تنش‌زدایی در سیاست خارجی مورد توجه مردم قرار گرفت و مردم به این گفتمان رأی دادند.

فرماندار شهرستان سقز خاطرنشان کرد: سیاست ما منطبق با سیاست دولت است و تمامی ظرفیت‌های شهرستان متناسب با این شعارها بکارگیری می‌شوند.

فخری تاکید کرد: در صورتی که مدیران با برنامه و دارای ایده و تفکر برنامه‌ای باشند، ظرفیت‌های سقز در بخش‌های مختلف شعار دولت را به منصه ظهور می‌رساند.

وی توسعه‌محوری در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی را از شعارهای دولت یازدهم دانست که اگر اعتبارات هزینه توسعه اقتصادی شود، هزینه‌های امنیتی به ویژه در استان مرزی کردستان کاهش می‌یابد.

به گفته فخری، سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی با امنیت رابطه مستقیم دارد و هر اندازه که توسعه صورت بگیرد، امنیت گسترش یافته و امنیت نیز خود از مولفه‌های سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: با وجود امنیت و رونق اقتصادی نیز آرامش و رفاه و آسایش مردم افزایش یافته و امید به زندگی و اعتماد به نظام اسلامی ارتقا خواهد یافت.

فخری تصریح کرد: استان کردستان نیاز به یک تفکر اقتصادی و برنامه‌ دارد و صحبت از بومی و غیربومی در استان کردستان موضوعی منسوخ شده است.

فرماندار شهرستان سقز در ادامه ظرفیت‌های سقز را زمینه‌ای برای شکوفایی منطقه دانست و اظهار کرد: فرودگاه به عنوان کلید توسعه منطقه می‌تواند با بهره‌برداری از آن فعالیت‌ بازارچه‌های مرزی سیف سقز، سیرانبند بانه، باشماق مریوان و حتی مهاباد را رونق ببخشد.

به گفته وی، اگر به دنبال سرمایه‌گذاری کلان دولت در اجرای صنایع و معادن باشیم، در کوتاه‌مدت پاسخگو نیست اما می‌توان خود ظرفیت‌های سقز را به کارگیری کرد و از آن در راستای توسعه این شهرستان بهره گرفت.

فخری همچنین به ظرفیت‌های گردشگری منطقه سرشیو سقز اشاره و تصریح کرد: در صورتی که جاده سقز - مریوان به اتمام برسد می‌توان امیدوار بود که گردشگری در این مسیر رونق بگیرد.

وی با اشاره به شناسایی 350 اثر باستانی و تاریخی در شهرستان سقز، گفت: 150 اثر آن به ثبت ملی رسیده است ولی متاسفانه در گذشته اقدامی برای معرفی این جاذبه‌های گردشگری نشده است.

فرماندار سقز در پایان گفت: زمانی که تمام قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان شناسایی شود، با تشکیل دپارتمان سرمایه‌گذاری، زمینه را برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم خواهیم کرد.

انتهای پیام/79001/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول