اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده انجمن آمار ایران در گلستان:

سازمان‏های آماری متخصصان قوی ندارند

نماینده انجمن آمار ایران در استان گلستان با گرامیداشت هفته آمار گفت: متاسفانه سازمان‏های آماری متخصص قوی ندارند، به همین دلیل نتایج آماری متفاوت در اختیار مردم قرار می‏گیرد.

سازمان‏های آماری متخصصان قوی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ منوچهر بابانژاد صبح امروز در جمع کارشناسان آمار دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: هر کدام از این سازمان‏ها براساس دیدگاه‏های خود آمار و تحلیل‏های آماری ارائه می‏دهند.

وی افزود: دیوان محاسبات کشور، کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، مرکز آمار و بانک مرکزی سازمان‏های متولی آمار هستند که به صورت موازی کار می‏کنند.

نماینده انجمن آمار ایران در استان گلستان دلایل دیگر متفاوت بودن نتایج آماری در کشور را به روز نبودن سیستم‏های نرم‏افزاری، کارآیی بالای این نرم‏افزارها در نهادهای آماری و مستقل بودن این نهادها از یکدیگر برشمرد.

بابانژاد پیشنهاد داد: برای به واقعیت رساندن نتایج آماری، فقط یک نهاد آن هم مرکز آمار متولی جمع‏آوری اطلاعات و آمار شود و حتی فراتر از آن یک نهاد غیردولتی منصف و متعهد مسئولیت این کار را بر عهده بگیرد.

به گفته وی، علم آمار به دو گونه اعداد و ارقام حقیقی موجود و روش‏های تحلیل آماری تعریف می‏شود که در بعضی از کشورها از جمله ایران به معنای اول آن توجه می‏شود.

نماینده انجمن آمار ایران در استان گلستان تصریح کرد: اگر آمار را فقط آمار و ارقام حقیقی موجود بدانیم نگاه ما به آن صرفا ابزاری است در حالی که آمار فقط این نیست.

بابانژاد با تاکید بر اینکه ماهیت و ذات آمار، روش تجزیه و تحلیل داده‏هاست، اضافه کرد: این دو معنی جدا از یکدیگر نیستند، بنابراین باید به این دو معنی توجه همزمان شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم نسبت به آمارها تردید دارند، گفت: مسئولان بیش از مردم تمایل به ارائه آمار دارند، بنابراین باید مراقب باشند آمار دقیق و واقعی ارائه دهند.

انتهای پیام/83003/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول