اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهار:

آمار اشتغال ارائه شده واقعی باشد

فرماندار بهار گفت: آمار اشتغال ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی باید آماری واقعی باشد.

آمار اشتغال ارائه شده واقعی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، نصرت‌الله گلکارزاده ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بهار اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان بهار آمار واقعی اشتغال را ارائه دهند تا بتوان آمار برنامه‌ریزی‌های صحیح را بر پایه آن متصور شد.

وی گفت: مدیران باید تلاش خود را برای اشتغالزایی مضاعف کنند و عملکرد شهرستان در ارائه تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی در استان همدان در خور شأن این شهرستان باشد.

فرماندار بهار ابراز داشت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان در چند ماه باقی مانده از سال با همکاری و تعامل بیشتر با بانک‌ها تلاش بر افزایش آمار واقعی اشتغال کنند تا بتوان میزان عملکرد شهرستان را ارتقا بخشند.

وی با اشاره به اینکه آمار اشتغال ارائه شده توسط دستگاه‌ها باید آماری واقعی باشد، اظهار داشت: آماری واقعی محسوب می‌شود که در سامانه رصد ثبت شده و قابل رصد باشد در غیر این صورت هرگونه اعداد و ارقامی که دستگاه‌ها به عنوان آمار اشتغالزایی ارائه دهند پذیرفته شده نیست.

گلکارزاده با اشاره به اینکه مسئولان باید مشکلات فراروی اشتغال در شهرستان را رصد کنند، اذعان داشت: مسئولان مشکلات واحدهای تولیدی فعال، واحدهای تولیدی غیر فعال و نیمه فعالی که تعطیل شده‌اند را احصاء کنند تا موانع موجود بر سر راه کاهش اشتغالزایی شهرستان رفع شود.

وی افزود: واحدهای تولیدی که امکان افزایش شیفت کاری دارند باید شناسایی و تمهیدات لازم برای افزایش تولیدات آنها فراهم شود.

فرماندار بهار با بیان اینکه بانک‌ها همکاری خود را با دستگاه‌های اجرایی شهرستان بهار افزایش دهند، گفت: از این پس بانک‌ها نیز باید به ارائه گزارش کار در خصوص میزان تسهیلات ارائه شده به بخش خوداشتغالی و مشاغل خانگی بپردازند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان بهار نیز گفت: میزان اشتغالزایی شهرستان در سال جاری در بخش غیر مسکن تا کنون، از دو هزار و 589 نفر تعهد، یک‌هزار و 598 نفر، معادل 62 درصد تحقق یافته که در سامانه رصد نیز ثبت شده است.

*راه‌اندازی سامانه ثبت آمار اشتغال بخش مسکن

اقبال رستمی با اشاره به اینکه عملکرد 6 دستگاه در حوزه اشتغالزایی زیر 60 درصد بوده است، ادامه داد: دستگاه‌هایی که آمار اشتغال بسیار کمی را در سامانه رصد به ثبت رسانده‌اند باید تا پایان سال به میزان اشتغال مورد تعهد خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان آمار واقعی را در سامانه رصد ثبت کنند، افزود: معیارهای اشتغالزایی در هر دستگاهی متفاوت از دیگر دستگاه‌هاست پس مسئولان سعی کنند آماری را به عنوان آمار اشتغال و عملکرد خود در این حوزه ارائه دهند که مطابق با آن معیارها باشد.

وی از راه‌اندازی سامانه ثبت آمار اشتغال بخش مسکن در ماه‌های آتی خبر داد و گفت: عملکرد شهرستان در بخش مشاغل خانگی در سال جاری تا کنون 35 درصد بوده و از سهمیه شهرستان در سال 90 نیز تنها 62 درصد از میزان تعهد بخش مشاغل خانگی پرداخت شده است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان بهار در خصوص تسهیلات خوداشتغالی نیز اظهار داشت: شهرستان در بخش خوداشتغالی نیز تنها موفق به پرداخت 65 درصد از میزان تعهد خود شده است.

انتهای پیام/89028/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول