اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه عنبرآباد خبر داد:

گسترش فعالیت‌ عناصر وهابی در جنوب کرمان

استاد حوزه علمیه عنبرآباد گفت: عده‌ای از عناصر وهابی از کشور‌های همجوار از احساسات پاک مردم روستاها سوء استفاده کرده و وارد برخی مساجد روستاهای جنوب کرمان می‌شوند و به راحتی افکار وهابیت را تبلیغ می‌کنند.

گسترش فعالیت‌ عناصر وهابی در جنوب کرمان

حجت‌الاسلام حسین فضیلتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عنبرآباد اظهار داشت: عده‌ای از عناصر وهابی از کشورهای همجوار از احساسات پاک مردم روستاها سوء استفاده کرده و وارد برخی مساجد روستاهای جنوب کرمان می‌شوند و به راحتی افکار وهابیت را تبلیغ می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات وهابی‌ها در این منطقه افزود: گسترش فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در ایام خاص توسط طلاب منطقه تنها راهکار مقابله با آسیب‌های وهابیت در برخی مناطق محروم کشورمان به ویژه روستاها است.

فضیلتی تصریح کرد: مناطق محروم کشور به ویژه روستاها مانند زمین آماده کشت هستند که هر نوع بذری در آن کاشته شود، رشد می‌کند اما با ابراز تأسف تاکنون غفلت‌های زیادی از جانب برخی مسؤلان امر انجام شده است.

وی خاطرنشان: ضروری است در زمینه شناسایی ریشه‌های نفوذ انحراف‌های فکری در جامعه از سوی متولیان فرهنگی بررسی جدی انجام شود.

استاد حوزه علمیه عنبرآباد با ابراز تأسف از اینکه در استان کرمان فعالیت وهابیت بیشتر شده است، گفت: مبلغان دینی با همکاری مسولان شهر و روستا می‌توانند با صرف هزینه و انرژی بسیار کمی در قالب اردوهای جهادی، راه‌اندازی هیئت‌های سیار مذهبی، برگزاری کلاس‌های قرآنی در اوقات فراغت نوجوانان و جوانان سطح فکری، فرهنگی و دینی آن‌ها را ارتقا دهند.

فضیلتی با اشاره به دشمنی آشکار وهابیت با اهل بیت (ع) افزود: بسیاری اوقات برادران اهل تسنن برای مراسم‌های نذری که در مناطق محروم برگزار می‌شود، گوسفند نذری می‌آوردند، و علاقه به اهل بیت(ع) پیغمبر(ص) دارند، اما در یک مقطع وهابی‌ها مانع از نذری دادن برادران اهل تسنن شدند و این آیین را شرک دانستند.

وی اظهار داشت: در راستای مقابله جدی با وهابیت گروه‌های جهادی و تبلیغی سال‌ها در شهرستان‌های عنبرآباد، کهنوج، منوجان و قلعه‌گنج با برگزاری کلاس‌های آموزشی، جلسات مشاوره دینی و برگزاری اردوهای مختلف فعالیت می‌کند.

این استاد حوزه علمیه از رواج آیین انحرافی در مناطق محروم جنوب کرمان خبر داد و گفت: در برخی روستاها به قدمگاه‌های خرافی اعتقاد دارند و یا به درخت دخیل می‌بندند و یا سنگ‌بوسی می‌کنند که این خود می‌تواند زمینه‌ساز انحراف دینی و در نهایت ابزار وهابیت برای قتل شیعیان می‌شود.

وی تصریح کرد: بعد از گسترش فعالیت‌های فکری و فرهنگی‌ تا حدی دیدگاه‌های خرافی به ویژه در جوانان تغییر یافته است و این رشد فرهنگی و مذهبی را می‌رساند.

فضیلتی بیان داشت: با اختصاص بودجه‌های خاص فرهنگی می‌توان ضمن گسترش فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی زمینه را برای افزایش گرایش جوانان به معنویت فراهم کرد و باید با برنامه‌ریزی مناسب و توجه ویژه مسئولان امر امکانات لازم را برای مقابله با شبیخون فرهنگی فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: دین محوری و ترویج فرهنگ سالم و معنوی در جامعه به ویژه میان خانواده‌ها نقش اساسی دارد و می‌تواند در زمینه بسترسازی برای ارتقای سطح معنوی و آگاهی جامعه تأثیرگذار باشد.

فضیلتی عنوان کرد: باید با افزایش فعالیت‌های فرهنگی نسل جوان را با تهدیدهای جدید آشنا کنیم و از تمامی ابزارها و تکنولوژی‌های روز و تمامی ظرفیت‌های نخبگان، اندیشمندان و علما در مبارزه با تهاجم فرهنگی استفاده کنیم.

انتهای پیام/80005/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول