اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مبلغ اندونزیایی در گفت‌وگو با فارس:

شیعه را با آموزش قرآن معرفی می‌کنم

مبلغ اندونزیایی گفت: با اخلاق و منش خود و آموزش قرآن به کودکان سنی می‌خواهم شیعه را به مردم کشور خود معرفی کنم و در مقابل وهابیت بایستم.

شیعه را با آموزش قرآن معرفی می‌کنم

حنیف فیطریانی اهل اندونزی و 26 ساله است، او در یک خانواده سنی به دنیا آمد و در 15 سالگی با مذهب شیعه آشنا شد او نزدیک به 11 سال است که مذهب شیعه را انتخاب کرده ‌است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل با بیان اینکه پدر و مادرم قبلا سنی بودند ولی هم اکنون شیعه هستند، گفت: دو خواهر و یک برادر من نیز شیعه هستند ولی چون شیعیان کشور اندونزی از امکانات دینی ایران بهره‌مند نیستند خانواده‌ام نیز احکام واقعی شیعه را به خوبی نمی‌دانند.

این مبلغ با اشاره به اینکه پنج سال در ایران زندگی و در رشته کلام تحصیل می‌کند، گفت: بعد از پایان تحصیلاتم به اندونزی بر می‌گردم.

فیطریانی عید غدیر را عید تاج‌گذاری امام علی(ع) برشمرد و افزود: این روز برای مسلمانان بسیار اهمیت دارد چون به وصیت پیامبر هر کس از علی(ع) پیروی نکند و ولایت او را نپذیرد گمراه است.

وی تصریح کرد: در اندونزی دسترسی به احکام شیعه وجود ندارد و تاریخ‌های مذهبی از جمله عید غدیر برای مردم بازگو نمی‌شود و محدود است.

مبلغ اندونزیایی اضافه کرد: ما به عنوان شیعه تنها با اخلاق و عمل نیکو می‌توانیم مبلغ و مروج فرهنگ شیعه در کشور و منطقه خود باشیم.

فیطریانی اذعان داشت: هجوم فرهنگ‌های غربی از طریق اینترنت از یک طرف مشکل فرهنگی را شامل می‌شود و از طرف دیگر بنیان خانواده‌ را تضعیف می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمن سعی دارد تهاجم خود را از خانواده و از سنین خردسالی شروع کند، افزود: چرا خانواده‌ها اجازه ورود دشمن به حریم خانه یعنی استفاده از اینترنت و ماهواره‌ها را به جوانان و کودکان خود می‌دهند.

فیطریانی با اعلام اینکه باید آموزش استفاده صحیح از اینترنت و ماهواره به جوانان و کودکان داده شود عنوان کرد: والدین آموزه‌های دینی را در خانه رعایت کنند تا فرزند نیز یاد بگیرد و بداند دشمن با زیرکی تمام درصدد انحراف آنها است.

وی با بیان اینکه در کشور اندونزی با اینکه دین مردم اسلام است اما حکومت آنها جمهوری دموکراسی است، گفت: در حال حاضر در این کشور آزادی بیشتر شده و جلوی بی‌حجابی گرفته نمی‌شود.

این مبلغ شیعه اضافه کرد: در اندونزی جوانان از حجاب و دستورات الهی فاصله زیادی دارند و در تاثیر تبلیغات فرهنگی دشمنان هستند.

فیطریانی عنوان کرد: در اندونزی نه محیط، نه حکومت و نه خانواده اسلامی نیست در حالی که در ایران نظام اسلامی به رهبری نائب امام زمان(عج) حاکم بوده و حجاب و محیط اسلامی در آن دو نعمت بزرگی است که باید قدر آن را دانست.

وی با بیان اینکه از 98 درصد مسلمانان اندونزی تنها یک درصد شیعه هستند درباره آشنایی خود با مذهب شیعه عنوان کرد: در مدرسه ما از شیعه به عنوان فرقه انحرافی اسلام نام بردند و در آنجا بود که متوجه شدم که فرقه دیگری بنام شیعه 12 امامی هم در دنیا وجود دارد.

فیطریانی افزود: وقتی تصمیم گرفتم برای تحصیل علوم دینی به کشور ایران که شیعه‌نشین بود سفر کنم مرا از شیعه و شیعیان ترساندند و بر حذر داشتند.

وی با بیان اینکه افرادی که در منطقه ما زندگی می‌کردند باید شیعه بودن خود را پنهان کنند، گفت: وقتی فهمیدند خانواده ما شیعه شدند ما را از هر گونه فعالیت دینی محروم کردند چون آنها گمان می‌کنند دین جدیدی آوردیم.

وی تصریح کرد: تبلیغات وسیع شیعیان امروزه در جهان سبب شده تا بسیاری از افراد کنجکاو شوند که شیعه چه دینی است و چه پیامی دارد لذا جستجو، خود سبب می‌شود تا فرد با شیعه آشنا و بسیاری از افراد شیعه شوند.

فیطریانی در پایان اذعان داشت: با اخلاق و منش خود و آموزش قرآن به کودکان سنی می‌خواهم شیعه را به مردم کشور خود معرفی کنم و در مقابل وهابیت بایستم.

انتهای پیام/86010/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول