اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد تأکید کرد

لزوم توجه زوج‌های جوان به برنامه‌های طرح مطلع مهر

فرماندار بویراحمد بر لزوم توجه زوج‌های جوان به برنامه‌های طرح مطلع مهر تأکید کرد و گفت: توجه و شرکت کردن در این طرح می‌تواند نقش به‌سزایی در پویایی نظام خانواده داشته باشد.

لزوم توجه زوج‌های جوان به برنامه‌های طرح مطلع مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز کارگروه بانوان و خانواده شهرستان بویراحمد به ریاست محمد آلفونه در سالن اجتماعات فرمانداری بویراحمد برگزار شد.

فرماندار بویراحمد با تأکید بر مسائل و مشکلات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی بانوان باید برطرف شود، اظهار کرد: با توجه به این که  آمار طلاق در کشور رو به افزایش بوده و این آمار زنگ خطر جدی برای مسئولان است.

آلفونه با بیان این‌که باید همواره میزان آمار طلاق را کاهش داد، گفت: آموزش مهارت‌های زندگی در طول دوران جوانی می‌تواند نقش به‌سزایی در پویایی نظام خانواده داشته باشد از این رو آموزش‌های لازم باید به جامعه هدف ارائه شود تا خانواده‌ای عاری از هرگونه مشکل داشته باشیم.

مسئول ارشد اجرایی در بویراحمد به اجرای طرح مطلع مهر در سه محور آموزش از جمله پزشکی، روانشناسی و احکام اشاره کرد و گفت: این طرح ویژه زوج‌های جوان که حداقل در پنج سال اول زندگی خود به سر می‌برند که آموزش‌های لازم به منظور تحکیم بنیان خانواده به جامعه هدف آموزش داده می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که طرح مطلع مهر با هدف تحکیم و تقویت نهاد خانواده و تعالی آن به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی به منظور دستیابی به جامعه‌ای پایدار، فعال و پویا برگزار می‌شود، گفت: انتظار می‌رود زوج‌های جوان در راستای زندگی سالم و آشنایی هر چه بیشتر در این کلاس‌ها شرکت کنند.

فرماندار بویراحمد ادامه داد: بهبود کیفیت رابطه زوجین از طریق ارتقا در خانواده و برقراری صمیمیت در خانواده، فرهنگ‌سازی در جهت تعمیق باورها و آموزه‌های دینی متناسب با تقویت بنیان خانواده و برقراری خانواده‌هایی سالم و کارآمد به عنوان بستر تربیت نسل‌های آتی از اهداف کیفی طرح مطلع مهر است.

آلفونه با اشاره بر این‌که این طرح باید به نحو احسن در سطح شهرستان با حضور حداکثری برگزار شود، بیان داشت: ادارات و نهادهای اجرایی شهرستان اجرای طرح مطلع مهر را در دستور کار خود قرار دهند و با جدیت پیگیر برنامه‌های آن باشند چرا که سلامت جامعه در گرو آموزش‌های مستمر خانواده است.

انتهای پیام/82011/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول