اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

220 نفر از طلاب حوزۀ علمیه اصفهان به دست آیت‌الله مظاهری معمم شدند

در آیین باشکوهی در عید سعید غدیر 220 نفر از طلاب حوزۀ علمیه اصفهان به دست آیت‌الله مظاهری به لباس مقدس روحانیت، ملبس شدند.

220 نفر از طلاب حوزۀ علمیه اصفهان به دست آیت‌الله مظاهری معمم شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حوزه علمیه اصفهان، آیت‌الله حسین مظاهری در این مراسم، با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر، معمّم شدن طلاب را افتخاری بزرگ برای آنان بر شمرده و خاطرنشان کردند: روش زندگی و شیوۀ رفتار و گفتار طلاب پس از معمم شدن باید تحول یابد و اگر در گذشته، از گناه و معصیت، اجتناب جدی داشتند، اکنون لازم است از اعمال خلاف مروت و خلاف شأن طلبگی نیز بپرهیزند.

آیت‌الله مظاهری در این‌باره افزود: طلاب علوم دینی و به خصوص طلابی که ملبس به لباس روحانیت می‌شوند، باید ضمن رعایت آداب و رسوم اجتماعی و زندگی بین مردم، زی طلبگی را مراعات کنند و گفتار یا کرداری که عرف متدین و متشرع جامعه نمی‌پسندد، از آنان سر نزند.

آیت‌الله مظاهری با تأکید بر ضرورت برخورداری طلاب و روحانیون از ملکۀ عدالت، تصریح کرد: ایفای نقش طلبگی و انجام وظایف و مسئولیت‌ها توسط طلاب و روحانیون، متوقف بر عدالت آنها است.

وی با اشاره به کافی نبودن تقید به ظواهر شرع برای طلاب علوم دینی، اظهار داشت: سربازان حضرت ولی‌عصر «ارواحناه‌ فداه» باید با استمرار رعایت تقوا و تمرین تقید به ظواهر شرع، به ملکۀ عدالت دست یابند و به مرتبه‌ای برسند که اجتناب از گناهان و مکروهات و نیز اهمیت به انجام واجبات و مستحبات، به طور ناخودآگاه در متن زندگی آنان جاری باشد.

آیت‌الله مظاهری با اشاره به مسئولیت خطیر طلاب و روحانیون در هدایت جامعه و به خصوص ارشاد اطرافیان، افزود: بیش از هر عامل دیگری، عمل نیکو و حسن رفتار یک طلبه، می‌تواند مبلغ و معرف دین مبین اسلام و مذهب حقۀ تشیع باشد.

وی با تأکید بر لزوم بهر‌ه‌گیری همگان از دقایق و لحظات عمر و جوانی، استفادۀ مطلوب از فرصت‌های زندگی را برای طلاب علوم دینی ضروری‌تر خوانده و خاطرنشان ساخت: پرداختن به امور لغو و بیهوده که نتیجه‌ای در برندارد، برای طلاب و روحانیون اشکال شرعی دارد و طلاب باید وقت ارزشمند خود را علاوه بر تحصیل در حوزه، صرف مطالعات جنبی در زمینۀ اعتقادات، اخلاق و احکام کنند.

وی در این ‌باره ادامه داد: طلاب باید بخشی از اوقات شبانه‌روز را به عبادت و برقراری ارتباط عاطفی با خداوند اختصاص دهند و از نماز شب، انس با قرآن، انس با معنویات و ارتباط عمیق با اهل‌بیت «سلام‌الله‌ علیهم» برای موفقیت در امر خطیر طلبگی بهره ببرند.

انتهای پیام/2301/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول