اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

طلبه‌ها با حلم و بردباری علم خود را زینت دهند

یکی از مراجع تقلید قم گفت: طلبه واقعی کسی است که تنها به خواندن علم و پوشیدن لباس طلبگی اکتفا نکند بلکه علوم خود را با حلم و بردباری زینت دهد.

طلبه‌ها با حلم و بردباری علم خود را زینت دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب جوان اظهار داشت: طلبه شدن شاید به نظر کار آسانی به نظر برسد ولی باید ما به گونه‌ای طلبه شویم که امام زمان (عج) ما را به عنوان طلبه قبول داشته باشد.

وی با بیان این‌که طلبگی تنها به پوشیدن لباس طلبگی و خواندن دروس عربی نیست، تصریح کرد: طلبه واقعی باید مورد قبول امام معصوم قرار بگیرد در غیر این صورت نمی‌توان افتخار طلبگی داشت.

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به توقعاتی که امام زمان (عج) از یک طلبه دارد،‌ اظهار داشت: از نظر ایشان طلبه باید همان نکاتی که امام صادق (ع) از آن یاد کرده است در وجود خود داشته باشد تا مورد قبول واقع شود.

وی با تاکید بر این‌که به دنبال علم واقعی رفتن یکی از ویژگی‌هایی است که یک طلبه از منظر امام زمان (عج) باید داشته باشد، گفت: یک طلبه نباید تنها به یاد گرفتن علوم اکتفا کند چراکه علم تنها مانند انسانی عریان است که در جامعه ظاهر شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی شخصی که در میان مردم به صورت عریان ظاهر شود را از منظر مردم دیوانه عنوان کرد و گفت: آدم عاقل در میان مردم عریان ظاهر نمی‌شود چراکه می‌داند حتی زمانی که با لباس آستین کوتاه هم بیرون بیاید مردم از او ایراد می‌کنند پس باید به این نکته برسیم که آموختن علم به تنهایی مانند شخصی است که عریان در جامعه ظاهر شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نظر امام صادق (ع) در مورد طلبه تصریح کرد: علم باید به وسیله حلم، بردباری و وقار زینت داده شود. پس اگر شخصی طلبه شد و با عزت، وقار و بردباری رفتار کرد مردم از علوم او استفاده می‌کنند.

وی گفت: مراجع عظام تقلید، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب از جمله کسانی هستند که توانسته‌اند به صورت واقعی طلبه شوند و به نکاتی که امام صادق (ع) یادآور شده، پایبند باشند، به همین دلیل مردم گرد ایشان جمع می‌شوند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی رعایت برخی نکات را برای طلاب ضروری دانست و به بیان برخی توصیه‌های اخلاقی و رفتاری به طلاب جوان پرداخت.

انتهای پیام/78005/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول