اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه اصفهان:

طلبه باید روزانه حداقل ۱۲ ساعت خود را صرف دین کند/ طلاب شبهات مردم را برطرف کنند

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: طلاب باید حداقل روزانه ۱۲ ساعت از وقت خود را به امور دینی و درس تعلق دهند و شبهات مردم را برطرف نمایند.

طلبه باید روزانه حداقل ۱۲ ساعت خود را صرف دین کند/ طلاب شبهات مردم را برطرف کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله حسین مظاهری امشب در جشن عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان با اشاره به عید غدیر و تبریک این عید بزرگ، اظهار کرد: برگزاری چنین جلساتی به ابتکار آیت‌الله طباطبایی بوده و به عنوان باقیات‌الصالحات برای ایشان باقی می‌ماند.

وی با بیان مقدس بودن جلسه، ادامه داد: ملبس شدن عده‌ای از طلاب به لباس سربازی امام زمان (عج) بسیار مقدس و مبارک است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: کسی که معمم می‌شود، باید اصول را رعایت کند، آداب و رسوم اسلامی را رعایت کند و این مختص خود طلبه نیست؛ بلکه خانواده وی نیز باید این اصول و آداب را رعایت کنند.

آیت‌الله مظاهری تصریح کرد: آداب و رسوم اجتماعی نیز از اصول بسیار مهم است که باید توسط طلبه‌ها رعایت شود. طلبه باید به واجبات نیز اهمیت فراوان دهد و مستحبات را نیز رعایت کند.

وی تأکید کرد: طلاب باید به ضوابط شرع تقید داشته باشند، نماز شب بخوانند و از گناهان دوری کنند. طلبه نباید آلودگی گوش، چشم و زبان داشته باشد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: تمام کارهای طلبه باید براساس عدالت باشد. عدالت باید در تمامی کارها مشاهده شود.

آیت‌الله مظاهری بیان داشت: طلاب باید خوب درس بخواند و از تنبلی پرهیز کند، نمرات یک طلبه باید 20 باشد؛ طلبه باید مطالعات زیادی داشته باشد تا بتواند شبهات بسیار امروز مردم را برطرف کند.

وی در پایان یادآور شد: یک طلبه باید روزانه حداقل 12 ساعت خود را صرف کارهای درسی و دینی کند و طلاب ما باید علاوه بر معمم شدن فیزیکی از لحاظ باطن هم معمم شوند و مردم را به خوبی راهنمایی کنند.

انتهای پیام/63015/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول