اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان تاکید کرد

نباریدن باران هشداری بر کم‌رنگ شدن تقوا در جامعه

امام جمعه شهرستان تویسرکان نباریدن باران را یک هشدار دانست و گفت: ظاهراً تقوای جامعه کم‌رنگ شده که نزولات آسمانی کاهش یافته است.

نباریدن باران هشداری بر کم‌رنگ شدن تقوا در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تویسرکان با تقدیر از برنامه‌های خوب دهه کرامت در تویسرکان، نمازگزاران را به تقوا دعوت و ابراز امیدواری کرد دهه ولایت هر سال باشکوه‌تر از سال قبل تکریم و ترویج شود.

وی با اشاره به روز هشتم آبان ماه با عناوین روز نوجوان و مباهله، با تاکید بر اینکه باید یاد و خاطر شهدا را گرامیداشت، ابراز کرد: محمد‌حسین فهمیده نوجوانی 13 ساله بود که امام خمینی(ره) او را رهبر خود خواند.

امام جمعه شهرستان تویسرکان، محمد‌حسین فهمیده را الگوی جوان شیعی خواند و گفت: محمد‌حسین فهمیده با اقتدا به ائمه‌اطهار(ع) و انس با سیره ایشان جانش را با خداوند معامله کرد.

وی با اشاره به اینکه شخصیت شهدای نوجوان برای جوانان و نوجوان تبیین شود، گفت: راه انتخابی شهدا تاکید بر صیانت از اعتقادات و ارزش‌های الهی بود و همین امر رمز جاودانگی شهداست.

حجت‌الاسلام موحدی اذعان داشت: شهید فهمیده و هم‌‌سنگرانش همه وجود و هستی خود را برای جلب رضایت پروردگار بسیجی‌وار هدیه کردند.

وی به مقوله ازدواج پرداخت و با اشاره به اینکه سزاوار نیست در یک جامعه اسلامی سن ازدواج بالا رود، تصریح کرد: خانواده‌ای که دیر تشکیل می‌شود به احتمال زیاد از نشاط و قوام خوبی برخوردار نخواهد بود.

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه تربیت والدین برای ازدواج فرزندان در سن نیاز برای تشکیل خانواده جوان تاثیر زیادی دارد، اذعان کرد: اگر جوان با توجه به نیازش طبق چارچوب الهی ازدواج کرد خداوند روزیش را می‌دهد.

وی دلایل دیر تشکیل شدن خانواده را در جامعه مربوط به داشتن توقعات بی‌جا و چشم‌ و هم چشمی دانست و گفت: این درحالی است که این مؤلفه‌ها در دین اسلام مردود شمرده شده است.

موحدی در بخش دیگر به کم آبی و نباریدن باران در کشور پرداخت و کم‌رنگ شدن تقوا، بی‌انصافی کسبه بازار، عدم رعایت حقوق همدیگر، تهمت، دروغ، قطع رحم را از عوامل کاهش نزولات آسمانی خواند.

وی نباریدن باران را یک هشدار دانست و تاکید کرد: ظاهراً تقوای جامعه ما کم‌رنگ شده که نزولات آسمانی کم شده است.

امام جمعه تویسرکان رعایت تقوای الهی را در جامعه شیعی عامل برکات و نزولات آسمانی دانست و از دعا به عنوان کلید بارش آسمانی الطاف مادی و معنوی خداوند یاد کرد.

وی به دعا و تضرع به عنوان دلیل دیگری بر بارش نزولات آسمانی اشاره و تصریح کرد: نباریدن آسمان برای مؤمنین نشانه برای تقویت و بیشتر شدن تقوا و ایمان در جامعه است.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول