اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نکا:

رفع مشکلات جامعه اولویت مسئولان باشد/از خط رهبری جدا نمی‌شویم

امام جمعه نکا گفت: مسئولان بیشتر از اینکه به فکر تغییر باشند به مشکلات مردم و افراد نیازمند توجه داشته و در اولویت قرار دهند.

رفع مشکلات جامعه اولویت مسئولان باشد/از خط رهبری جدا نمی‌شویم

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های نماز جمعه امروز در مصلی امام خمینی این شهرستان اظهار داشت: ایران نقطه امید دنیا است و نقش رهبری در این زمینه بسیار تاثیرگذار و بی‌بدیل است.

وی افزود: ناهنجاری‌ها، اعتیاد، طلاق، فقر و محرومیت، فساد و جرم دور از شان یک مسلمان و جامعه اسلامی است و باید با همت همگانی برای ریشه‌کنی این عوامل مخرب تلاش شود.

خطیب جمعه نکا یادآور شد: باید رفاه مادی در کنار رونق معنویت در جامعه مورد توجه قرار گیرد و یک سیمای جامعه‌داری و مملکت‌داری متناسب با زندگی و جامعه‌داری امام علی(ع) در جامعه حاکم شود.

وی بیان داشت: امروز دشمن با تمام توان برای تخریب چهره و اندیشه‌های امام وارد شده و باید در این راستا همچون گذشته ناکام بماند.

محمدی‌لایینی اظهار داشت: ما تا آخرین نفس و لحظات عمر خود براساس توصیه امام راحل و رهبری حرکت می‌کنیم و نه با دشمن سر سازش داریم و نه از خط رهبری جدا می‌شویم.

خطیب جمعه نکا ادامه داد: شاگرد و مبلغ امام راحل یعنی رهبری، بهترین مدافع و مفسر اندیشه‌های امام راحل است و باید هدف و مقصود امام راحل را از زبان خلف شایسته ایشان رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران جستجو کنیم.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: امروزه دشمنان در صدد انحراف فرمایشات آن معمار کبیر انقلاب هستند تا بنیان انقلاب و نظام را سست کنند که به برکت رهبری فرزانه و عالی قدر به اهداف خود نمی‌رسد.

خطیب نماز جمعه نکا با تشکر از مردم و مسئولان در گرامیداشت ایام عید غدیر امسال خاطرنشان کرد: آنچه ضرورت ایجاب می‌کند از تجمل‌گرایی ظاهری پرهیز شود و به مسله غدیر پرداخته شود.

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت غدیر خواستار نهادینه شدن فرهنگ غدیر در بین مسلمان جهان شد.

محمدی لائینی امام جمعه نکا افزود : صرف تجلیل از غدیر کافی نیست، لازم است که جشن‌های بزرگ در خیابان و محافل و مساجد برگزار شود اما کافی نیست و باید تکریم ولایت و امامت در بطن جامعه نمودار شود.

وی با اشاره به سالروز شهادت حسین فهمیده و روز بسیج دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: بسیجی مترادف با ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری است و باید مدل زندگی حسین فهمیده سرلوحه زندگی دانش‌آموزان ما باشد.

محمدی‌لایینی گفت: ایثار، شهادت‌طلبی، ولایت‌مداری، مقاومت و... از جمله درس‌های بزرگی است که باید در جامعه و در بین نوجوانان و جوانان ما نهادینه شود.

امام جمعه نکا با اشاره به لایحه کاپیتولاسیون یادآور شد: حضرت امام در مبارزه با استکبارستیزی تغییری در خودشان ایجاد نمی‌کردند همیشه در مبارزه با آنها و سازش با غرب را خیانت به اسلام و مسلمان اعلام می‌کردند.

وی با سفارش به تقوا گفت: راه سعادت همه‌جانبه در دنیا و آخرت همه ما رسیدن به تقوای الهی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 محمدی‌لایینی افزود: تقوای الهی حصاری بسیار محکم برای حفاظت و صیانت انسان از گناه، خطا و لغزش‌ها است که باید در جهت حفاظت بیشتر خود به این سلاح محکم تجهیز شویم.

انتهای پیام/86002/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول