اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرضا:

حل مشکلات کشور مستلزم وحدت کلمه بین مسئولان است

امام جمعه شهرضا گفت: در وضعیت کنونی حل مشکلات اقتصادی کشور از مهم‌ترین درخواست‌های مردمی است و مسئولان برای تحقق این امر باید نسبت به اصل وحدت کلمه پایبند باشند.

حل مشکلات کشور مستلزم وحدت کلمه بین مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا اظهار کرد: خطبه غدیر به عنوان بالاترین و ارزشمندترین خطبه قرائت‌شده در طول تاریخ بشر مطرح است و ریشه قرآنی این خطبه مهم‌ترین معیار برای جایگاه آن به شمار می رود.

وی ادامه داد: در وضعیتی که تمامی ارکان دین به عنوان جسم ایمان مطرح است خداوند تبارک و تعالی ولایت مداری را به عنوان روح دین‌داری برای تمامی اعصار و قرون به انسان‌ها ارزانی داشته است.

امام جمعه شهرضا با اشاره به اینکه برخی افراد در روز غدیر خم به شکل ظاهری با حضرت علی(ع) بیعت کردند، افزود: این رویه فکری پس از گذشت چندین قرن تداوم دارد و همچنان برخی افراد و جریان‌ها بدون رعایت عدالت و انصاف برای مسئولان در آغاز کار مشکل‌آفرینی می‌کنند و به نقدهای غیرمنصفانه  و مخرب می‌پردازند.

وی با تشریح لزوم تبعیت از ولایت‌فقیه در تمامی شئون اجتماعی گفت: حرکت در مسیر ولایت‌فقیه با افراطی‌گری در تعارض است و رعایت اعتدال مهم‌ترین معیار حضور در خط ولایت به شمار می رود.

یعقوبی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به لزوم پرهیز از بدگمانی نسبت به دیگران در حوزه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی افزود: انسان‌ها به همان شکلی که برای حریم شخصی خود احترام قائل هستند و به شیوه‌های مختلف نسبت به حفظ و حراست از آن اهتمام دارند باید نسبت به دیگران نیز این رویه و رویکرد را داشته باشند.

وی اضافه کرد: همگان باید بدانند و آگاه باشند که بی‌توجهی به حریم دیگران مصداق بی‌تقوایی است و تمامی اقشار و صنوف جامعه باید نسبت به رعایت این اصل مهم تلاش داشته باشند.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از عوامل اجرایی ستاد غدیر شهرستان گفت: با وجود تداوم سیاست‌گذاری‌های مخرب وهابیت در موسم حج ،شاهد برگزاری شکوهمند مناسک حج بودیم.

وی با تشریح اهمیت اختصاص منابع مالی مناسب برای تبلیغ دین ادامه داد: در وضعیتی که دشمنان اسلام با اختصاص بودجه‌های کلان و با تولید محتوا در حوزه‌های مختلف درصدد مقابله با اصل اسلام هستند کم‌ترین بودجه‌ای در کشور ما در راستای این اصل تدوین نشده است و به همین دلیل از خیران والامقام انتظار داریم بخشی از فعالیت‌های خود را معطوف به این اصل مهم کنند.

یعقوبی با اشاره به فرا رسیدن سال روز شهادت محمدحسین فهمیده یادآور شد: تمامی عناصر فرهنگی کشور در این روز بزرگ باید نسبت به تبیین فرهنگ شهادت در نسل جوان اقدام کنند .

وی حل مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور را از مهم‌ترین درخواست‌های مردم از مسئولان ذکر کرد و متذکر شد: مشکلات مختلفی که در حال حاضر کشور ما به آن‌ها مواجه است در گذر دوران ایجاد شده است و حل آن مستلزم هم‌اندیشی ،تعامل و وحدت کلمه بین مسئولان است.

انتهای پیام/63011/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول