اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان تاکید کرد

لزوم مقاوم‌سازی بافت قدیمی و منازل روستایی کوهبنان

فرماندار کوهبنان گفت: هنوز بافت قدیمی شهر و بسیاری از منازل روستایی از استحکام کافی برخوردار نیستند و با کوچکترین حادثه ممکن است دچار آسیب شوند.

لزوم مقاوم‌سازی بافت قدیمی و منازل روستایی کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه کوهبنان در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: کوهبنان یکی از شهرستان‌هایی است که با توجه به داشتن گسلی مشهور و فعال هر لحظه باید منتظر حادثه‌ای غیرمترقبه باشد و این گسل در گذشته فعالیت جدی داشته و سبب ویرانی شهر کوهبنان و روستاهای اطراف شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از منازل این شهرستان از مقاومت پایینی برخوردار هستند و کوچکترین زلزله می‌تواند، خسارات جانی فراوانی را در بر داشته باشد، طی سال‌های گذشته بنیاد مسکن با پرداخت وام‌های کم‌بهره و بلاعوض زمینه را برای ساخت و مقاوم‌سازی بسیاری از منازل در این شهرستان فراهم کرده، اما هنوز بافت قدیمی شهر و بسیاری از منازل روستایی از استحکام کافی برخوردار نیستند و با کوچکترین حادثه ممکن است، دچار آسیب شوند.

فرماندار کوهبنان گفت: برای در امان ماندن از حوادث احتمالی خانوارها باید نسبت به مقاوم‌سازی و ساخت مکانی امن برای خانواده خود اقدام و در این راستا از تسهیلات ویژه و کم‌بهره مسکن بنیاد مسکن استفاده کنند.

متقی تاکید کرد: هلال‌احمر باید نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزش امداد و نجات گام‌های بیشتری بردارد و نسبت به تربیت یک امدادگر در هر خانواده اقدام تا در زمان بروز حوادث افراد آموزش دیده بتوانند نسبت به کمک به افراد مصدوم تا زمان رسیدن کادر پزشکی اقدام کنند و این خود گام مهمی در کاهش تلفات جانی است.

وی خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان مدارس و جوانان کوهبنانی علاقمند به فراگیری مسائل آموزشی هستند، لذا باید برنامه‌ریزی شود تا در مدارس و جلسات طرح صالحین سپاه نسبت به آموزش و فراگیری مهارت‌های لازم امداد و نجات اقدام شود.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: با توجه به اینکه اکثر معادن ذغال‌سنگ استان در این شهرستان قرار دارد و کارگران در اعماق 570 متری زمین فعالیت دارند، هر لحظه امکان بروز حادثه وجود دارد، لذا نباید از برگزاری کلاس‌های آموزشی در معادن غفلت کنیم.

انتهای پیام/80012/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول