اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بیجار:

غدیر روز اکمال دین اسلام است / وفای به عهد سیره انبیاست

امام جمعه موقت بیجار گفت: غدیر روز اکمال دین و یأس دشمنان اسلام است.

غدیر روز اکمال دین اسلام است / وفای به عهد سیره انبیاست

به گزارش خبرگزای فارس از بیجار، یعقوب‌علی صفری در خطبه‌های پر فیض نماز جمعه این هفته در حسینیه بیجار ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: تقوای الهی و عمل به واجبات و دوری از محرمات و معاصی موجب سعادت دنیا و آخرت انسان می‌شود.

وی با اشاره به وفای عهد و اهمیت آن در اسلام بیان کرد: در اسلام به توجه و دقت مومنان به امانت‌داری، پیمان‌مداری و وفاداری تأکید فراوانی شده است.

صفری با بیان اینکه احترام به پیمان و عمل به آن ریشه فطری دارد و از سیره انبیاست خاطرنشان کرد: به دلیل فطری بودن عمل به عهد و پیمان دوری جستن از آن و پیمان‌شکنی از رذایل اخلاقی محسوب می‌شود. 

امام جمعه موقت بیجار با اشاره به روایتی از حضرت خاتم(ص) بیان کرد: کسی که بر عهد و پیمان وفادار و امانت‌دار نباشد از اهل ایمان نیست.

وی با اشاره به آیات سوره مائده در خصوص ولایت و سرپرستی حضرت علی(ع) بر تمامی مسلمین گفت: کسی که به پیمان و عهد خود که با پیامبر اکرم(ص) در خصوص ولایت‌پذیری حضرت علی(ع) بسته است وفادار نباشد از اهل ایمان نیست.

امام جمعه موقت بیجار با اشاره به عهد و پیمان مسلمین در روز غدیر خم با پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: وفاداری به عهد و پیمان از فضائل اخلاقی است و خیانت‌کنندگان در این امانت از خیل مسلمانان به دور هستند.

وی از غدیر خم با عنوان اکمل‌کننده دین اسلام یاد کرد و گفت: غدیر نشانه و رمزی است که تداوم‌‌دهنده خط نبوت است و با تعمق و تفکر در این واقعه راه سعادت به روی انسان گشوده می‌شود.

وی با بیان اینکه غدیر نقش بسزایی در تعیین مسیر آینده اسلام دارد، تصریح کرد: غدیر در حقیقت کامل‌کننده دین اسلام است.

وی در ادامه ضمن تقدیر از برگزاری مراسم‌های مختلف در دهه ولایت در مساجد و اماکن مختلف و حضور مردم بیجار در این مراسم‌ها گفت: در برگزاری این جشن و مراسم‌ها باید تمامی تلاش خود را به کار گیریم چراکه بزرگداشت مراسم‌های مذهبی بزرگترین کارها در دین اسلام است.

وی با بیان اینکه بیجار قم استان کردستان است بر تلاش در راستای برگزاری پرشورتر این گونه مراسم‌های مذهبی خصوصاً در دهه ولایت و عید غدیر در این شهرستان تأکید کرد.

انتهای پیام/79015/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول