اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور خبر داد

عدم افزایش قیمت آجیل و خشکبار در اعیاد قربان و غدیر

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور از عدم افزایش قیمت آجیل و خشکبار در اعیاد قربان و غدیر خبر داد.

عدم افزایش قیمت آجیل و خشکبار در اعیاد قربان و غدیر

علیرضا ارزانی ممقانی در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: با توجه به ایام عید قربان و غدیر هیچ افزایش قیمتی را در رابطه با آجیل و خشکبار نداشته‌‏ایم.

وی دلیل این عدم افزایش قیمت در آجیل و خشکبار با توجه به اعیاد قربان و غدیر و تقاضای بیشتر مردم در این ایام را فراوانی محصول در بازار عنوان کرده و افزود: در سال جاری خرید مردم تاکنون در این گونه اقلام نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در پاسخ به اعلام قیمت فعلی آجیل و خشکبار در بازار مشهد گفت: به لحاظ تنوع محصول کشاورزی در این زمینه و قضاوت در کیفیت‏ها نمی‏‌توانیم اعلام قیمت کنیم.

ارزانی با تاکید بر عدم افزایش قیمت در سال جاری از تخمه آفتاب‏گردان به عنوان نمونه نام برد و گفت: قیمت این تخمه سال قبل کیلویی 18 هزار تومان تا 25 هزار تومان بود در حالیکه امسال به دلیل فراوانی این محصول از 7 هزار تومان تا 15 هزار تومان به فروش می‏‌رسد.

وی در خصوص قیمت شکلات نیز گفت: تا قبل از عید نوروز 92 افزایش قیمت زیادی در فروش شکلات داشتیم اما در حال حاضر اگر چه کاهش نداشته اما همان قیمت را ثابت داریم.

ارزانی در ادامه در مورد قیمت شیرینی نیز بیان داشت: با توجه به عدم افزایش قیمت در عامل‌هایی چون آرد، شکر، نشاسته و غیره دلیلی برای افزایش قیمت شیرینی نیست و اگر چنین موردی گزارش شود با آن برخورد لازم انجام خواهد شد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور در خاتمه با بیان اینکه آجیل و خشکبار در بحث صادرات غیر نفتی آمار خوبی دارد، افزود: در دولت جدید ثابت نگه داشتن قیمت این اقلام حسن بسیار خوبی بوده اما رکود هم به بازار وارد شده است.

انتهای پیام/2202/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول