اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه کاشمر:

ولایت فقیه تحقق غدیر در جامعه کنونی است

خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه حکومت باید به انسان‌های عادل و عالم سپرده شود، گفت: مسئله ولایت فقیه تحقق غدیر در جامعه کنونی است.

ولایت فقیه تحقق غدیر در جامعه کنونی است

به گزارش خبرنگار فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی ظهر امروز در مصلای نماز جمعه و در اجتماع نمازگزاران کاشمری با تاکید بر اینکه غدیر حادثه‌ای نیست که به تاریخ پیوسته باشد، افزود: واقعه غدیر همانند نماز باید هر روز در زندگی جاری باشد و هر ساله مانند حج در جامعه زنده نگه داشته شود.

وی با اشاره به اینکه غدیر همانند سایر احکام اسلامی و دینی باید زنده و جاری باشد، اظهار داشت: غدیر یک حکم جاری است و باید حکومت را به وارث اصلی خودش که امام عصر است، تحویل دهیم.

امام جمعه کاشمر با تاکید بر اینکه علی امروز امام زمان (عج) است که باید حکومت در دست ایشان باشد، یادآور شد: امروز که امام زمان در غیبت است در واقع اطاعت از ولایت فقیه عمل کردن به غدیر است به طوری که در طول انقلاب 34 ساله توانسته به خوبی در این حکم الهی که واگذاری حکومت به امام معصوم و امام عصر و نواب است، موفق باشد.

وی با بیان اینکه امروز نه تنها در داخل بلکه در خارج از کشور فردی شایسته‌تر، قوی‌تر و بهتر از رهبر عزیز انقلاب جهت اداره حکومت اسلامی نداریم، خاطر نشان کرد: تمام جناح‌های سیاسی داخل نظام اسلامی به این که بهتر از رهبر معظم انقلاب در کشور نداریم، اعتراف دارند.

یعقوبی با اشاره به اینکه تجربه 26 ساله اداره کردن کشور توسط رهبر فرزانه انقلاب در بحرانهای داخلی و خارجی باعث شده تمام سیاسیون و مجلس خبرگان رهبری به این مدیریت قوی اعتراف کنند، تصریح کرد: حجت بر همه ما تمام است و امروز با کمال قاطعیت در پیشگاه خداوند و در محضر امام عصر اعتراف می‌کنیم که فردی را که به عنوان ولی فقیه انتخاب کرده‌ایم بهترین فرد در جامعه است و اطاعت، پیروی و تبعیت از ایشان بر همه ما واجب است.

وی با بیان اینکه برخی رسانه‌ها قصد دارند با تبلیغات و حواشی اذهان را نسبت به ولی فقیه خراب کنند، تصریح کرد: هیچگاه امر قطعی را به شک واگذار نکنید.

امام جمعه کاشمر در ادامه به چهارم آبان 1343 روز اعتراض و افشاگری امام راحل علیه قانون کاپیتولاسیون اشاره کرد و گفت: امام با درایت و تیزبینی که داشتند این قانون ننگین را به بطلان کشاندند و اعلام کردند که ملت ایران هیچگاه عزتشان را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند و این یک روز مهم در تاریخ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

یعقوبی در ادامه به روز جوان و بسیج دانش‌آموزی و سالروز شهادت حسین فهمیده هم اشاره کرد و تاکید کرد: این نوجوان شجاع با تفکر عزتمندانه‌ای که داشت برای عزت خود و نظام به میدان رفت و امروز به الگویی اثرگذار برای نسل جوان تبدیل شده است.

انتهای پیام/2202/ت40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول