اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

پرچم غدیر اکنون بر دوش مقام معظم رهبری قرار دارد

امام جمعه میاندوآب، واقعه غدیر خم را جریان مستمری در عالم اسلام معرفی کرد و گفت: پرچم غدیر اکنون بر دوش مقام معظم رهبری قرار دارد.

پرچم غدیر اکنون بر دوش مقام معظم رهبری قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از میاندوآب حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: تقوای الهی و عدم پیروی از هواهای نفسانی سبب قدم گذاشتن فرد در مسیر الهی و عبودیت شده و سعادت اخروی را به همراه دارد.

وی در ادامه مباحث مطرح شده در هفته‌های گذشته، به موضوع حسد اشاره کرد و ادامه داد: خداوند در آیات مبارک سوره فلق، به پیامبر اکرم (ص) امر می‌فرمایند که برای در امان ماندن از شر حسودان به خدای خود پناه آورد.

مومنان از همنشینی با حسودان خودداری کنند

قهرمانی برای رهایی از حسد اطرافیان به نکاتی اشاره کرد که کتمان برخی پیروزی‌ها و بروز ندادن آنها، ارتباط دادن پیروزی‌های شخصی خود به فداکاری‌ها و کمک دیگران و به رخ نکشیدن نعمات الهی به دیگران را نمونه‌هایی از آنها دانست.

وی در همین راستا قدردانی از زحمات اطرافیان در نیل به موفقیت‌ها را عاملی مؤثر در کاهش حسد حسودان نسبت به افراد موفق جامعه دانست و تصریح کرد: نکته مهم‌تر این است که هرگز نباید در برابر حسودان مقابله به مثل کنیم که این امر سبب شعله‌ور شدن آتش حسد در آنها می‌شود.

امام جمعه میاندوآب در ادامه به برخی ویژگی‌های شخصیتی افراد حسود نیز اشاره کرد و ابراز داشت: لازم است مومنان حتی‌الامکان از همنشینی با افراد حسود خودداری کنند تا به آتش حسد آنها گرفتار نشوند.

غدیر جریان مستمری در عالم اسلام است

قهرمانی به عید غدیر خم نیز اشاره کوتاهی کرد و آن را نشانه عظمت و ماندگاری اسلام و ولایت دانست و متذکر شد: مردم ولایتمدار میاندوآب نیز در جشن این عید بزرگ و مراسم عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب حوزه علمیه این شهرستان حضور داشتند.

وی، غدیر را جریان مستمری در عالم اسلام معرفی و مقام معظم رهبری را جانشین امام زمان(عج) در عصر غیبت و پرچم‌دار غدیر عنوان کرد و افزود: ما مسلمانان نیز در پای اعتقاد به ولایت فقیه، پرچم اسلام و غدیر را در جهان به اهتزاز در خواهیم آورد و برای سربلندی همیشگی آن در عالم خواهیم کوشید.

ملت ایران برای نیل به حقوق خود هر سختی را به جان می‌خرد

قهرمانی به دور جدید مذاکرات هسته‌ای نظام اسلامی با مستکبران و ظالمان جهانی اشاره کرد و اذعان داشت: تیم مذاکره‌کننده ایرانی باید در راستای عزت و قدرتمندی بیش از پیش ایرانیان حقوق هسته‌ای ایرانیان را از آنها مطالبه کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان بدانند ملت ایران همواره در تداوم مسیر ولایت و رهبری، از هیچ سختی نمی‌هراسد و قاطعانه و مقتدرانه از حقوق بر حق خود صیانت می‌کند.

امام جمعه میاندوآب خطاب به غربی‌ها گفت: ملت ولایتمدار ایران همواره پشتیبان ولایت فقیه است و اجازه رسیدن غربی‌ها به اهداف شوم خود را نخواهد داد.

وی در پایان خطبه‌های خود به روز مباهله نیز اشاره کرد و آن را اثباتی بر حقانیت اسلام و مسلمین عنوان کرد.

انتهای پیام/61006/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول