اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کرمان:

طنزپردازان کرمانی در خارستان 5 گردهم می‌آیند

رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: طنزپردازان کرمانی در پنجمین جشنواره «خارستان» گردهم می‌آیند.

طنزپردازان کرمانی در خارستان 5 گردهم می‌آیند

عباس سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: طنزپردازان کرمانی در پنجمین جشنواره طنز «خارستان» در رشته‌های شعر، نثر، داستان کوتاه و پژوهش به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره طنز خارستان عنوان کرد: شرکت در جشنواره برای همه طنزپردازان استان کرمان آزاد است و علاقمندان باید برای شرکت در رشته‌های شعر و نثر، برای هر رشته حداقل سه اثر و در رشته داستان کوتاه حداقل دو اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

رئیس حوزه هنری استان کرمان با بیان اینکه موضوع جشنواره خارستان در سال جاری مانند سال‌های گذشته آزاد است، ابراز داشت: در رشته پژوهش، پژوهش‌ها باید درباره موضوع‌ «شوخ‌طبعی در ادبیات شفاهی کرمان شامل شوخ‌طبعان مشهور کرمانی» و «طنز در ادبیات قدیم کرمان» باشد.

سالاری افزود: به برگزیدگان نخست هر رشته پنجمین جشنواره خارستان تندیس، لوح تقدیر و 8 میلیون ریال جایزه نقدی، به برگزیدگان دوم، لوح تقدیر و 6 میلیون ریال جایزه نقدی و به برگزیدگان سوم، لوح تقدیر و 4 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: طنزپردازان برجسته کشوری و استانی بررسی و داوری آثار این جشنواره را انجام می‌دهند و آیین اختتامیه پنجمین جشنواره استانی طنز کرمان اواخر دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.

این مسئول فرهنگی گفت: طنزپردازان استان کرمان می‌توانند برای شرکت در جشنواره خارستان متن آثار خود با فایل word را همراه با مشخصات کامل حداکثر تا پایان آذر‌‌ ماه سال جاری به نشانی الکترونیکی Tanz@artkariman.ir ارسال کنند.

سالاری همچنین با اشاره به برگزاری سومین جشنواره هنر و رسانه استان کرمان در سال جاری بیان داشت: حوزه ادبیات بیشترین آثار دریافتی جشنواره هنر و رسانه را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره هنر و رسانه استان کرمان در حوزه‌های هنرهای نمایشی، تجسمی و  تصویری نسبت به دوره گذشته چشمگیر بوده است.

سالاری عنوان کرد: 232 اثر از سوی نشریات و خبرگزاری‌های استان کرمان در هفت بخش به دبیرخانه جشنواره هنر و رسانه رسید در حالی که آثار دریافتی در دومین جشنواره هنر و رسانه 160 اثر بود.

انتهای پیام/80019/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول