اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد:

از ورود طنزآمیز 2 مدیر به حوزه اختیارات هم تا جلسه به سبک دادگاه

هشتمین نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری و نخستین شورای برنامه‌ریزی دولت جدید حواشی جالبی چون ورود طنزآمیز دو مدیر به حوزه اختیارات همدیگر و دستور ویژه استاندار به دو مدیر دیگر، داشت.

از ورود طنزآمیز 2 مدیر به حوزه اختیارات هم تا جلسه به سبک دادگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در برخی نشست‌ها و جلسات اداری مطالبی میان اعضا رد و بدل می‌شود که گاها اهمیت آن‌ها کمتر از متن نیست.

نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد که عصر دیروز برگزار شد نیز حواشی جالبی داشت.

این نشست برخلاف سایر نشست‌های شورای برنامه‌ریزی با حال و هوای تازه‌ای و به سبک جلسات مجلس شورای اسلامی برگزار شد به طوری که با قرائت هر دستور کار و طرح یک موضوع، موافقان و مخالفان صحبت می‌کردند و در نهایت نیز برای تصویب یک موضوع رأی‌گیری مخفیانه صورت‌می‌گرفت.

* کار نشست شورای برنامه‌ریزی به تنفس کشید/ایراد به شکل دادگاهی جلسات

نشست شورای برنامه‌ریزی حدود چهار ساعت به طول انجامید و سید موسی خادمی به منظور استراحت و نماز، تنفس اعلام کرد و بعد از نیم ساعت دوباره جلسه از سر گرفته شد.

سید موسی خادمی در حاشیه این نشست بار دیگر به دکوراسیون سالن شماره یک استانداری ایراد گرفت و گفت: برگزاری جلسات به سبک دادگاه و مدرسه که عده‌ای جلو بنشینند و بقیه روبروی آن‌ها، شکل جالبی نیست و از هفته بعد این سالن به شکل میزگردی آماده می‌شود.

نماینده مردم بویراحمد و دنا و نماینده مردم کهگیلویه، چرام و بهمئی در این جلسه حضور داشتند و نماینده مردم گچساران و باشت که عضو ثابت این شورا بود حضور نداشت.

غلام‌محمد زارعی با انتقاد تلویحی از شکل برگزاری جلسات قبلی این شورا گفت: قبل از این بیشتر جلسات این شورا یک‌جانبه و دستوری بود.

* تفاوت دو مصوبه مشابه در دو جلسه متوالی شورای برنامه‌ریزی

وقتی یکی از مصوبات شورای برنامه‌ریزی قبلی قرائت شد که در آن یک‌ماه به شرکت آب و منطقه‌ای فرصت داده شد تا همه سدها و برکه‌ها را حصارکشی کند ولی علی لطفی مدیر این شرکت طول سدها و کانال‌های آب این شرکت را هزاران کیلومتر خواند و گفت:‌بودجه‌های چندین سال این شرکت نیز جوابگوی این پروژه نیست ولی آقایان یک ماه به ما فرصت دادند همه این هزاران کیلومتر را حصارکشی و حفاظ‌گذاری کنیم.

تفاوت در محتوای دو مصوبه مشابه در هفتمین و هشتمین شورای برنامه‌ریزی این استان نیز از حواشی جالب این نشست بود؛ در مصوبه قبل یک ماه به شرکت آب و فاضلاب فرصت داده شد تا همه سدها، برگه‌ها و کانال‌های آب را حفاظ‌گذاری کند و در مصوبه جدید یک ماه فرصت داده شد تا نقاط پرخطر و حادثه‌خیز تنها شناسایی شوند.

عدم عضو بودن برخی اداراتی که متولی اجرای مصوبات این شورا بودند نیز با واکنش خادمی مواجه شد که این ادارات حداقل به صورت موردی در جلساتی که نیاز هست، دعوت شوند.

* متولی فاضلاب، آب و فاضلاب نیست!

از دیگر حواشی این نشست، این گفته نماینده آب و فاضلاب شهری بود که متولی فاضلاب‌های خانگی و لجن‌کش‌ها، شرکت آب و فاضلاب نیست؛ این اظهارنظر تعجب استاندار را برانگیخت به طوری که گفت:‌ به نظر می‌رسد متولی امور فاضلاب شرکت آب و فاضلاب باشد نه اداره دیگری!

وصل نبودن دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان امام سجاد (ع)‌ به شبکه فاضلاب نیز در این نشست از سوی مدیرعامل آب منطقه‌ای مطرح شد.

*ورود طنزآمیز دو مدیر به حوزه اختیارات همدیگر

پیشنهاد مدیرعامل آب منطقه‌ای برای انجام اعمال ارتودونسی و دندانپزشکی در روستاها واکنش طنزآمیز سید حسام‌الدین نبوی‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی را در پی داشت؛ نبوی‌زاده گفت:‌ وقتی دانشگاه علوم پزشکی در مسائل مربوط به آب و فاضلاب و بهداشت دخالت می‌کند، نتیجه‌اش هم همین می‌شود که امور آب نیز وارد قلمرو ما شود!

غلام‌محمد زارعی در این نشست به طور تلویحی از خبرنگاران خواست تا برخی مسائل را در فضای اجتماعی مطرح نکنند تا امنیت روانی لطمه نبیند. (اشاره زارعی به مسائلی چون ورود فاضلاب و پساب‌های خانگی و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به رودخانه بود.)

سید علی‌محمد بزرگواری نیز در حواشی این نشست از به درازا کشیدن شورای برنامه‌ریزی انتقاد کرد و گفت: اگر این روال ادامه پیدا کند جلسات خسته‌کننده می‌شوند در حالی که بسیاری از مسائل مطرح شده ضروری نبوده و قرار نیست همه افرادی که حضور دارند الزاما" صحبت کنند؛ در هر موضوع باید افراد صاحب‌نظر و کارشناسان مربوطه صحبت کنند و حتی من نماینده نیز نباید بیش از فاکتور خودم حرف بزنم.

* اوراقی که در کهگیلویه و بویراحمد خریداری ندارند/ سه هفته طلایی در نظام بودجه‌ای استان

بزرگواری گفت: من و آقای تاجگردون عضو شورای برنامه‌ریزی و غلام‌محمد زارعی عضو شورای اشتغال است که همه می‌بینند من در شورای اشتغال که عضو نیستم حتی شرکت هم نمی‌کنم چه برسد به اینکه بخواهم در هر موضوعی اظهارنظر کنم.

از دیگر حواشی این نشست اظهارات بزرگواری در مورد اوراق مشارکت و پرداخت بدهی پیمانکاران از این طریق بود؛ او گفت: نباید مسائل را غلوآمیز مطرح کنیم، کیست که نداند اوراق مشارکت در این استان خریداری ندارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این شورا به خطاب مدیران گفت: این دو سه هفته در حوزه بودجه و همچنین تعریف پروژه‌های روستایی از محل توسعه پایدار روستاها بسیار طلایی و حیاتی است که غفلت از آن جبران‌ناپذیر است.

* هم باید پول را بدهیم هم کتک را بخوریم/ دستور خادمی به دو مدیر

خادمی در حاشیه این نشست داستان حکمت‌آمیز " هم چوب را می‌خوریم و هم پول را می‌دهیم" را برای مدیران تعریف کرد و گفت: به فردی گفتند فلان مبلغ پولی که دارید بدهید و گرنه هزار ضربه خواهید خورد، آن فرد گفت نمی‌دهم؛ شروع کردند به زدن این فرد و 500 ضربه با چوب به او زدند که بعد از 500 ضربه آن فرد گفت صبر کنید می‌دهم! یعنی اینکه این فرد هم کتک خورد و هم پول‌ها را داد و حکایت ما اگر غیر کارشناسانه عمل کنیم و تصمیم بگیریم نیز همین خواهد شد.

از دیگر حواشی این شورای برنامه‌ریزی دستور سید موسی خادمی به مدیران جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت مبنی بر گزارش هفتگی در مورد طرح‌ها، متقاضیان و تسهیلات بانکی طرح‌های اشتغال‌زایی بود.

پیشنهاد حجت‌الاسلام علی‌محمد بزرگواری برای اختصاص 10 تا 15 دقیقه نخست جلسات به ویژه شورای اداری، به طرح مسائل مذهبی و اخلاقی نیز از دیگر نکات حاشیه‌ای این نشست تخصصی بود.

-------------------------------

حاشیه‌نگاری از کریم بنام

-------------------------------

انتهای پیام/82005/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول