اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ورزشکاران زیراب مازندران در انتظار راه‌اندازی اداره ورزش و جوانان

جوانان زیراب سوادکوه منتظر تحقق مصوبه تاسیس نمایندگی اداره ورزش و جوانان در این شهر هستند.

ورزشکاران زیراب مازندران در انتظار راه‌اندازی اداره ورزش و جوانان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه، تمرکز در مدیریت‌ها یکی از شاخص‌های مهم در دستیابی به اهداف سازمانی و گروهی است و ادارات و نهادها به عنوان مجریان قانون هم در این موضوع نقش پر رنگی دارند.

ورزش و جوانان موضوع فعالیت وزارتخانه‌ای است که با قشر زیادی از افراد جامعه سر و کار دارد.

*بیش از 30 درصد جمعیت ایران جوان هستند

ایران کشور جوانی است و بر طبق آخرین تحلیل‌های جمعیتی بیش از 30 درصد از جمعیت کشور را افرادی در سنین 15 تا 29 سال تشکیل می‌دهند که در جمعیت‌شناسی به این گروه سنی جمعیت فعال می‌گویند.

ورزش به عنوان یکی از مهم‌ترین آموزه‌های دینی و فرهنگی و اجتماعی و علمی برای رشد جسمی و تعالی روحی فرد بیان می‌شود.

ورزش از راهکارهای تاثیرگذار برای جلوگیری از ناهنجاری‌های رفتاری و فرهنگی و اخلاقی در جامعه مورد توجه  کارشناسان قرار دارد و هزینه در ورزش، سرمایه‌گذاری بلند مدت برای اعتلای جامعه مورد توجه دست اندرکاران امور تربیتی و فرهنگی و اجتماعی است.

*مازندران و سوادکوه در عرصه ورزش توانمندند

استان مازندران و شهرستان سوادکوه در رشته‌های مختلف ورزشی دارای قابلیت‌های متنوعی در ورزش هستند و برنامه‌ریزی در این زمینه راهگشای گسترش توانمندی‌های جوانان است که کسب بیش از 100 مدال مختلف بین‌المللی، جهانی و ملی بخشی از توانمندی‌های ورزشی استان است.

شهرستان سوادکوه دارای چهره‌های جهانی و ملی و استانی قابل توجهی در عرصه ورزش است که همواره افتخارات قابل توجهی را برای کشور و استان به ارمغان آوردند و بسترسازی و حمایت لازم از آن باعث حضور جوانان و نوجوانان در سالن‌های ورزشی و دوری از ناهنجاری‌ها را فراهم می‌کند.

شهر زیراب نیز در عرصه ورزش حرف‌های جهانی برای گفتن دارد که در صورت بسترسازی لازم می‌تواند در این عرصه خودنمایی کند.

حضور عقیل حیدری مربی تیم ملی کشتی، نیما الهی و سبحان محمدزاده در تیم‌های ملی کشتی، مهدی امیری مربی تیم فوتبال ابومسلم خراسان و علی قربانی در تیم فوتبال لیگ برتری نفت تهران، رمضان صالح‌نژاد کاپیتان تیم ملی تیراندازی جانبازان کشور، خردمند حیدری چهره برتر در مسابقات جهانی دو و میدانی، سعید قلی‌نژاد دارای عناوین مختلف در مسابقات بین‌المللی تکواندو، قاسمیان و احمدی در تیم‌های رزمی مسابقات بین‌المللی، موفقیت‌های کاراته‌کاران زیراب و صعودهای جهانی کوهنوردان زیرابی بخشی از توانمندی‌های ورزشکاران این شهر است.

*سابقه تشکیل اداره ورزش و جوانان در شهر زیراب

شهر زیراب حدود یک‌هزار و 500 ورزشکار سازمان یافته دارد که ساماندهی این ورزشکاران باید با نگاه به توسعه کمی و کیفی آنان اجرایی شود.

موضوع تاسیس نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر زیراب به سال‌های گذشته بر می‌گردد که در سخنرانی‌های مسئولان شهری و نامه‌نگاری‌های ورزشکاران دیده می‌شود.

نمایندگی تربیت بدنی در سالن شهید احمدی زیراب مستقر بود که در دهه‌های گذشته به دلیل آیین نامه استانی جمع‌آوری شد.

*مصوبه راه‌اندازی نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر زیراب

حضور مدیرکل ورزش و جوانان در جمع مسئولان و ورزشکاران شهر زیراب در شهریور ماه سال 92 دارای مصوباتی بوده است که راه‌اندازی نمایندگی اداره ورزش و جوانان از برجسته‌ترین آن محسوب می‌شود.

ورزشکاران سازمان یافته، تنوع فعالیت در رشته‌های ورزشی، ساختمان و تجهیزات اداری از مهم‌ترین شاخص‌های تاسیس نمایندگی در یک منطقه است که به تعبیر مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، این شاخص‌ها در شهر زیراب موجود است.

احمدعلی قبادیان رئیس مجمع امور صنفی شهر و رئیس هیئت والیبال زیراب در جلسه هم اندیشی ورزشکاران با مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، ساختمان نمایندگی اداره ورزش و جوانان شهر زیراب را تامین کرده است و شهرداری و شورای اسلامی شهر زیراب نیز تجهیزات اداری و حقوق یک‌ساله مسئول نمایندگی را پذیرفته است تا پس از یک سال اداره کل ورزش و جوانان مازندران اقدام به جذب مسئول نمایندگی ورزش و جوانان شهر زیراب کند.

*ورزشکاران زیراب در انتظار راه‌اندازی نمایندگی اداره ورزش و جوانان

احمد سعادتمند مدیرکل ورزش و جوانان مازندران تاسیس اداره ورزش و جوانان شهر زیراب را به شرط تامین ساختمان و تجهیزات اداری و مصوبه پرداخت حقوق یک ساله در هفته دفاع مقدس امسال مورد تاکید قرار داده بود.

با اتمام هفته دفاع مقدس و هفته دولت و هفته ورزش و جوانان، ورزشکاران شهر زیراب سوادکوه همچنان در انتظار تحقق وعده تاسیس اداره ورزش و جوانان هستند.

عدم تحقق تاسیس اداره ورزش و جوانان شهر زیراب را در دو جنبه عدم تصویب مصوبه شورای اسلامی شهر زیراب و یا تغییر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران باید جست‌وجو کرد.

در هر دو صورت توسعه کمی و کیفی ورزش در شهر زیراب به اجرایی شدن مصوبه ورزشی شهریور ماه زیراب برای تاسیس نمایندگی اداره ورزش و جوانان بستگی دارد و پیگیری شورای اسلامی شهر زیراب و تعجیل اداره ورزش و جوانان استان مازندران در این زمینه مورد انتظار ورزشکاران است.

انتهای پیام/86015/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول