اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز عید غدیر

مجلس بزرگداشت آیت الله ملک حسینی بزرگان فارس را گردهم آورد

همزمان با عید سعید غدیر خم، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله کرامت‌الله ملک حسینی نماینده پیشین کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری، جمع کثیری از مسئولان و بزرگان فارس و کهگیلویه را گرد یکدیگر آورد.

مجلس بزرگداشت آیت الله ملک حسینی بزرگان فارس را گردهم آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مراسم مردمی عید غدیر و تجلیل از مقام آیت‌الله‌العظمی کرامت‌الله ملک حسینی بعد از ظهر امروز در مسجد فاطمه الزهرا (س) این شهر برگزار شد.

در این مراسم سید محمد احمدی استاندار فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، علی القاصی مهر دادستان این شهرستان، ذبیح‌الله خدائیان رئیس کل دادگستری فارس، حسین ذوالانوار و ضرغام صادقی دو تن از نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و مسئولان اداره کل تبلیغات اسلامی فارس حضور داشتند.

آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان، فقیه عظیم‌الشأن آیت‌الله عبدالکریم حقیقت، سردار سیروس سجادیان فرمانده نیروی انتظامی فارس، امیر حسین محمدی فرمانده ارشد نظامی در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد و جمع کثیری از مردم شیراز و کهگیلویه و بویر احمد به عشق مولا علی (ع) و مدد نفس قدسی مردی مردمدار از سلاله زهرا در مسجد فاطمه الزهرای شیراز گرد آمدند و مانند ایامی که خود آیت‌الله مجلس عید غدیر را برگزار می‌کرد، فرزند ایشان آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک حسینی تا ساعت‌ها بر درب مسجد سراپا ایستاد و به سبک عالمان مردمی به مدعوین خوش آمد گفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مراسم گفت: شجاعت آیت‌الله کرامت‌الله ملک حسینی در حادثه مسجد حبیب تجلی کرد.

محمدهادی ایمانیه اظهار داشت: به سبب ارادت خانواده خود به خانواده ملک حسینی و نزدیکی دانشگاه به مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) چند سال نماز را به امامت آیت‌الله ملک حسینی به جا آوردم و خود را موظف می‌دانم در بزرگی ایشان نکاتی را متذکر شوم.

وی افزود: آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک حسینی در سال 1303 هجری شمسی در روستایی از توابع شهرستان بویراحمد در جوار حرم جدش، امامزاده قاسم (ع)، چشم به جهان گشود.

ایمانیه ادامه داد: پس از پایان تحصیلات ابتدایی به شیراز رفت و ضمن گذراندن کلاس سوم متوسطه، به فراگیری علوم دینی پرداخت.

به گفته وی، مرحوم آیت‌الله ملک حسینی از سال 1325 به قم عزیمت کرد و نزدیک به 16 سال را در محضر استوانه‌های فقاهت و اساتید مبارز از جمله آیت‌الله‌العظمی بروجردی، مرحوم آیت‌الله آقا سید محمد تقی خوانساری و مرحوم آیت‌الله سید داماد یزدی گذراند و حدود 9 سال در حوزه تدریس امام خمینی مشغول به تحصیل شد و تقریرات درس او را به رشته تحریر در آورد که مورد عنایت و توجه حضرت امام (ره) قرار می‌گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: آیت‌الله ملک حسینی در سال 1340 به درجه اجتهاد نائل و در اواخر عمر با برکت آیت‌الله‌العظمی بروجردی به صلاحدید ایشان به شیراز بازگشت و در مدرسه خان (امام قلیخان) به تدریس طلاب علوم دین پرداخت.

وی تصریح کرد: این روحانی گرانقدر نمادی از مبارزه با ظلم و اخلاق‌مداری بود و بارها توسط رژیم شاه دستگیر شد.

ایمانیه بیان کرد: در چند ماهه آخر حیات رژیم در تجمعی که به دعوت آیت‌الله ملک حسینی و با حضور گسترده مردم به مناسبت عید غدیر خم در مسجد حبیب شیراز برگزار شد، در حین سخنرانی تند و انقلابی سخنران مراسم، عمال رژیم از زمین و هوا به مسجد یورش بردند که منجر به شهادت و مجروح شدن چند نفر شد.

وی یادآور شد: این عالم شجاع به آنچه می‌دانست عامل بود و از علمایی محسوب می‌شد که حافظ دین، اهل تقوا، ساده‌زیست، با اخلاق و مردمدار هستند.

ایمانیه افزود: مردم ما قدرشناس علمای پاک، با ایمان، ساده‌زیست و حق‌طلب هستند به‌گونه‌ای که امام خمینی مردم ما را بهتر از مردم صدر اسلام توصیف کرده بود و این قدرشناسی از علمای راستین در مراسم تشییع آیت‌الله ملک حسینی متجلی شد که بعد از مراسم رحلت حضرت امام یکی از بزرگ‌ترین مراسم تشییع بود.

به گزارش فارس، در پایان مراسم امروز جشن عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب علوم دینی مدارس علمیه تحت اشراف آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک حسینی نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان برگزار شد.

انتهای پیام/2448/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول