اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر اردبیل:

منشور حمایت از سرمایه‌گذاری تدوین شود

نایب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: منشور حمایت از سرمایه‌گذاری باید در اردبیل شکل بگیرد تا سرمایه‌گذاران با رغبت و علاقمندی بیشتر در این استان حضور پیدا کنند.

منشور حمایت از سرمایه‌گذاری تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی ظهر امروز در نشست اعضای شورای شهر اردبیل با رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل اظهار داشت: در این منشور که باید به امضای بالاترین مقامات این استان از نماینده ولی فقیه در استان گرفته تا اعضای شورای شهر اردبیل برسد، راهکارهای حمایت عملی از سرمایه‌گذاران باید مدنظر باشد تا آنها بدون مانع خاص در کمترین زمان فضا و فرصت سرمایه‌گذاری را در شهر اردبیل پیدا کنند.

وی، توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و جلب مشارکت عموم مردم را در حرکت‌های رو به جلو و کارهای عمرانی و توسعه شهری ضروری توصیف کرد و یادآور شد: نمونه و نظیر این حرکت تاثیر‌گذار را در استان همجوار آذربایجان شرقی شاهد هستیم که مسئولان ارشد هم قسم شده‌اند تا حمایت از سرمایه‌گذاران را جزو اهداف و برنامه‌های اصلی خود قرار دهند.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به وضعیت نامناسب اشتغال و خیل بیکاران در اردبیل، خاطرنشان کرد: اکثر شهرک‌های صنعتی ما وضعیت نامناسبی دارند و ضروری است به صورت اورژانسی حل فرصت‌های اشتغال جدید مدنظر باشد.

زنجانی به انحراف بوجود آمده در پرداخت تسهیلات بنگاه‌های زودبازده اشاره کرد و افزود: بیش از 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات و پول این ملت به جیب افرادی رفت که اغلب به بورس‌بازی زمین و ساخت و ساز روی آورده‌اند و در حوزه اشتغال مولد هیچ حرکتی انجام نشد.

این مسئول با انتقاد از تخصیص نیافتن اعتبارات ملی به شهرداری‌ها و نحوه توزیع نامناسب آن بین شهرهای مختلف تصریح کرد: اردبیل با 60 درصد جمعیت کل استان کمتر از 20 درصد اعتبارات دریافت می‌کند که چند سالی است اعتبارات دولتی نیز به حد صفر رسیده است.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل، ضرورت احداث کنار گذر اردبیل در حل مشکلات ترافیکی را یادآور شد و بیان داشت: مردم اردبیل در تامین آب شرب سالم نیز با مشکلاتی روبرو هستند و آبفای استان در برابر این مشکلات و همچنین معضل اصلی شبکه فاضلاب شهری توان پاسخگویی کافی و کارهای اجرایی و عملیاتی را ندارد.

زنجانی ضرورت ادامه بدنه‌سازی در هسته مرکزی شهر به ویژه خیابان امام را یادآور شد و افزود: ادارات و دستگاه‌های دولتی به دلیل کمبود اعتبار توان تعیین تکلیف کاربری‌های خود را ندارند و برخی کاربری‌های عمومی نیز دچار مشکلاتی است که در این زمینه باید با دقت نظر بیشتر عمل کرد.

وی با اشاره به لغو مصوبه ارائه تخفیف به احیا‌کنندگان بافت فرسوده از سوی راه و شهرسازی تصریح کرد: راه و شهرسازی به صورت یک طرفه این تخفیف را لغو کرده ولی شورا و شهرداری به هر نحو ممکن سعی می‌کند با ارائه تخفیف مردم را به احیای بافت فرسوده ترغیب و تشویق کند.

این عضو شورای شهر اردبیل همچنین ضرورت تعیین تکلیف منطقه ویژه شورابیل و سرعین را یادآور شد و ادامه داد: معلوم نیست این نامگذاری چه عایداتی را برای ما به همراه دارد در حالی که بهتر است در این زمینه حمایت‌های جدی معلوم شده و مشخص شود.

انتهای پیام/62001/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول