اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با عید غدیر انجام شد

گلباران ضریح امامزاده سید صالح اردبیل / جشن ولایت علوی در اردبیل برگزار شد

همزمان با عید بزرگ غدیر و به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، ضریح مطهر امامزاده سید صالح اردبیل گلباران شد.

گلباران ضریح امامزاده سید صالح اردبیل / جشن ولایت علوی در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم جشن ولایت علوی که ظهر امروز در محل نگارخانه ختایی اردبیل برگزار شد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: شخصیت علی (ع) یک شخصیت آسمانی است؛ به طوری که در هنگام تولد آن حضرت در کعبه بهترین نام و القاب بر آن حضرت گذاشته شد و خداوند متعال مولود کعبه را در بهترین وصف به نام علی نام نهاد.

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری نظری عنوان کرد: آن حضرت دارای زندگی پر فراز و نشیب در کنار نبی مکرم اسلام بود و به خاطر شایستگی‌هایش در روز غدیر از سوی خداوند متعال و تکلیفی که بر نبی مکرم اسلام (ص) نهاده شد آن حضرت به عنوان وصی و جانشین رسالت معرفی شد.

وی افزود: بنا بر نقل مشهور در واقعه غدیر پیامبر مکرم اسلام (ص) بیش از 124 هزار نفر را در برکه غدیر جمع کرد تا امر الهی را ابلاغ کند چرا که اگر این ابلاغ صورت نمی‌گرفت رسالت تکمیل نمی‌شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه در این روز نبی مکرم اسلام (ص) دو امانت عظیم را شامل قرآن و اهل بیت خود به عنوان دو هدیه گرانبها در بین امت به یادگار گذاشت، ادامه داد: تمام انحرافات جامعه بشری و معاصی که صورت گرفت محصول فراموشی واقعه غدیر بود.

مشهوری نظری تصریح کرد: همین انحراف سبب شد تا در کوتاه‌ترین زمان شهادت حضرت زهرا (س) رخ دهد و حادثه عظیم کربلا نیز به وقوع بپیوندد.

این مسئول هدیه اول و گرانبهای به یادگار مانده از رسالت را قرآن توصیف کرد و گفت: کتاب الهی به مانند طنابی است که یک سر آن در دست خداوند و سر دیگر آن در دست امت است که اگر آن را پاس بدارند در مسیر سعادت گام برخواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ابراز داشت: عترت رسول‌الله دومین ودیعه گرانبهای به یادگار مانده از رسول خداست که به فرموده آن حضرت این دو هرگز از هم جدا نمی‌شوند و هر دو تکمیل‌کننده یکدیگر هستند.

مشهوری نظری با اظهار تأسف از مهجوریت قرآن در بین امت اسلامی خاطرنشان کرد: این شایسته نیست که قرآن کریم در مظلومیت باشد و امت از حقیقت آن آشنایی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه حقانیت امام علی (ع) در روز غدیر به خوبی جلوه‌گری کرد، گفت: این عید باید به روز پیوند امت اسلامی با اصل امامت و ولایت تبدیل شود چرا که روح غدیر روح ولایت علوی است و در این روز رسالت به اکمال رسید و امامت آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم مولودی‌خوانی شد و سپس حاضران در این آیین با حاضر شدن بر سر مزار امامزاده سید صالح به مقام شریف این امامزاده ادای احترام کردند.

همزمان با روز عید غدیر جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی در 9 بقعه استان اردبیل برگزار شد.

این آیین‌ها که در دو نوبت قبل از ظهر و بعد از ظهر در شهرستان‌های اردبیل، خلخال، گرمی و مشگین‌شهر برگزار شد اهالی با حضور در امامزاده‌های شاخص نظیر امامزاده صالح اردبیل، سید علی شال خلخال، سید سلیمان فخر‌آباد، سید عبدالله کلور و امیر نعمت آل هاشم، امامزاده محمد صالح و سید محمد بن محمد حنیفه برزند گرمی به مولودی‌خوانی پرداخته و پذیرایی از اهالی مومن صورت گرفت.

همچنین به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همایش بانوان ولایی در امامزاده صالح اردبیل برگزار شد.

در این مراسم معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نیز اظهار داشت: یکی از ابتکارات سازمان اوقاف برگزاری همایش بانوان ولایی است تا نقش آنها از بدو پیروزی انقلاب تا امروز برجسته، مهم و شاخص تبیین شود.

حجت‌الاسلام جواد میرزایی اضافه کرد: یکی از ابتکارات سازمان اوقاف برگزاری همایش بانوان ولایی است تا نقش آنها از بدو پیروزی انقلاب تا به امروز برجسته و شاخص تبیین شود.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه اوقاف همانند سایر دستگاه‌ها و نمادهای مذهبی و فرهنگی رسالت خود را در این ایام انجام داده و در 20 بقعه و امامزاده برنامه‌های متعددی را در حال اجرا دارد.

انتهای پیام/62007/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول