اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سخنرانی آیت‌الله ممدوحی

جشن بزرگ عید غدیر خم در کرمانشاه برگزار شد+تصاویر

جشن بزرگ غدیر با حضور گسترده مسئولان، روحانیان، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت و اقشار مختلف مردم در کرمانشاه برگزار شد.

جشن بزرگ عید غدیر خم در کرمانشاه برگزار شد+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جشن بزرگ غدیر امشب در مسجد آیت‌الله بروجردی شهر کرمانشاه با حضور گسترده مسئولان، روحانیان، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت و اقشار مختلف مردم کرمانشاه برگزار شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم اظهار داشت: کرمانشاه معروف به شهر حضرت علی (ع) است و بر سر راه زوار عتبات‌ عالیات قرار دارد.

آیت‌الله حسن ممدوحی ادامه داد: کرمانشاه را به‌عنوان دروازه نجف می‌شناسند و کرمانشاهیان شهد این سعادت را چشیده‌اند که میزبان زائران عتبات ‌عالیات باشند.

ممدوحی روز غدیر خم را روز اکمال دین و اتمام نعمت عنوان کرد و افزود: این روز عطیه الهی است و بیان شخصیت حضرت علی (ع) به اندازه سقف ذهن هر گوینده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) یک اقیانوس بی‌انتها از فضائل انسانی است، بیان داشت: ابن ‌ابی‌الحدید معتزلی و از علمای اهل سنت است که امام علی (ع) را بزرگ‌ترین دانشمند، زاهد و بخشنده معرفی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امام علی (ع) در جنگ خندق پهلوانی همچون عمربن‌عبدو را شکست داد، اما 25 سال در خانه نشست و این بزرگی حضرت علی (ع) را نشان می‌دهد.

ممدوحی تاکید کرد: شیعه حضرت علی (ع) کسی است که زندگیش تداعی زندگی امام علی (ع) باشد و احکام و قوانین امیرالمومنین (ع) را در زندگیش پیاده کند.

به گفته عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دفاع مقدس امتحان بزرگی بود که مردم ایران اسلامی نشان دادند، کشور تربیت‌شده امیرالمومنین (ع) است.

ممدوحی با تاکید بر اینکه مسلمانان باید متوجه باشند نبودن ولی فقیه در هر کشوری موجب به‌هم‌ریختگی اوضاع می‌شود، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی در شرایط حساسی است و اطاعت از ائمه معصوم (ع) موجب می‌شود در تمام شرایط پیروز باشیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: آن‌چه موجب شده در مقابل توطئه‌ها، تحریم‌ها و نقشه‌های دشمنان با اقتدار بایستیم، وجود ولی فقیه است که دستورات خداوند، اسلام و قرآن، پیامبر (ص) و ائمه معصوم (ع) را در جامعه پیاده می‌کند.

گفتنی است، در این مراسم باشکوه چندین هزار شاخه گل و خطبه غدیر به حاضران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت اهدا شد.

انتهای پیام/2700/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول