اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس رفتر مقام معظم رهبری صورت گرفت؛

آیین عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) گلپایگان

در شب عید ولایت و امامت و با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری آیین عمامه گذاری 15 نفر از طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) گلپایگان برگزار شد.

آیین عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) گلپایگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان در شب عید ولایت و امامت و با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، مدیر مرکز حوزه علمیه قم، خوانسار و استان مرکزی و نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال بختیاری و امام جمعه شهرکرد، اساتید و طلاب حوزه علمیه آیت‌الله گلپایگانی(ره)، امام جمعه و مسئولان شهرستان گلپایگان آیین عمامه‌گذاری 15 نفر از طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره)گلپایگان در مسجد جامع این شهر برگزار شد. 

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این آیین ضمن تبریک عید غدیر خم بیان کرد: باید شاکر خدا باشیم که در کشوری زندگی می‌کنیم که از نعمت رهبری و امنیت و آرامش بر کشور برخوردار هستیم و کشورهای همسایه که از این نعمت بی‌بهره‌اند همواره دچار بحران و مشکلات داخلی هستند.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی به تحولات اخیر سوریه و جنایات سلفی‌ها اشاره کرد و افزود: اسلام هراسی مقصود استعمار است و آن‌ها در تلاش هستند رأفت و موهبت اسلام را در ذهن مردم مخدوش کنند.

وی ادامه داد: تا زمانی که زیر سایه ولایت هستیم هیچ غمی نداریم و یقین داریم روزی خواهد رسید که پرچم اسلام بر سراسر گیتی به اهتزاز در می‌آید.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری هدف از تأسیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) در گلپایگان را ادامه دادن راه علما و مراجع گذشته عنوان کرد و گفت: علما و بزرگانی مانند مرحوم آقا ملا زین‌العابدین (حجت‌الاسلام)، آقا سید جمال‌الدین، آیت‌الله سید محمدرضا گلپایگانی (ره) و آیات عظام صافی(حفظ الله) ازجمله بزرگان و مراجع بزرگ عالم تشیع هستند که از این خطه بر خواسته‌اند و شهره عالم شده‌اند.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی با بیان اینکه راه علما و مراجع تقلید باید همواره ادامه داشته باشد، تصریح کرد: از شهرهای خمین، گلپایگان و خوانسار علما و بزرگانی مانند حضرت امام خمینی(ره)، آیت‌الله گلپایگانی(ره) و آیت‌الله سید محمدتقی خوانساری بر خواسته‌اند و ما نیز باید راه این بزرگان را ادامه دهیم و طلاب فرهیخته‌ای را در این شهرها پرورش دهیم.  

* طلاب حوزه‌های علمیه حافظان دین مردم هستند

وی با تاکید بر اینکه طلاب حوزه‌های علمیه حافظان دین مردم هستند، اظهار کرد: آموزش دین و تفسیر قرآن و احادیث بر عهده روحانیون است.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی خاطرنشان کرد: برخلاف تصور عامه مردم روحانیون محروم‌ترین قشر جامعه هستند و با توجه به اینکه دوران جوانی خود را صرف تحصیل و آموزش علوم و معارف اسلامی در حوزه‌های علمیه می‌کنند از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند و افراد خیر باید بیشتر به وضعیت مالی حوزه‌های علمیه توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: روحانیون شاگردان و فرزندان امام عصر(عج) هستند و وقتی این لباس را به تن می‌کنند مسئولیت سنگینی بر عهده‌دارند و باید از آن محافظت کنند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تهذیب نفس را از دیگر شرایط طلابی که معمم می‌شوند بیان کرد و افزود: روحانیت باید دلسوز خوبی برای مردم و نسل جوان باشند.

* نعمت رهبری کشور را از آسیب‌ها مصون نگه می‌دارد

در ادامه مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار کرد: اسلام نعمت بزرگی است که رسالت و نبوت، امامت و ولایت را به جامعه انسانی هدیه کرد و در روز غدیر نقشه راه را برای زندگی انسان‌ها ترسیم کرد. 

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری گفت: کلید نماز، زکات و خمس و حج ولایت است و حج بی ولایت حج واقعی نیست.

وی با بیان اینکه اگر مردم جامعه اسلامی رهبری و ولایت را به رسمیت بشناسند آن کشور از خطرات و آسیب‌ها مصون خواهد ماند، تصریح کرد: نعمت ولایت و رهبری کشور را از آسیب‌ها مصون نگه می‌دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به پیام معمم شدن طلاب اشاره کرد و افزود: لباس روحانیت حافظ شما است و این لباس از بسیاری از مسائلی که دیگران به آن مبتلا می‌شوند، شما را نجات خواهد داد و همچنین این لباس مسئولیت بزرگی بر دوش شما می‌گذارد که باید از آن به درستی استفاده کنید.

آیت‌الله حسینی بوشهری تاکید کرد: علما و مراجع تقلید نیز از همین مسیر وارد شده‌اند و توفیق الهی شامل حالشان شد و به درجات عالیه دست پیدا کردند.

وی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: معادلات استکبار جهانی با یک جمله مقام معظم رهبری بر هم می‌خورد و این نشان‌دهنده جایگاه رهبری و روحانیت در دنیای کنونی است.

در ادامه مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) گلپایگان بیان کرد: مدرسه حوزه علمیه امام خمینی (ره) از سال تحصیلی 92-91 فعالیت خود را با 40 نفر از طلاب ممتاز از سراسر کشور آغاز کرد و امسال نیز 30 نفر دیگر از طلاب ممتاز و نخبه کشوری از طریق آزمون کتبی و مصاحبه در این مدرسه مشغول به تدریس شدند.

حجت‌الاسلام مصطفی عباسی با اشاره به اینکه طلاب مدرسه امام خمینی چهار سال در مدارس دیگر به تحصیل مشغول بوده‌اند، تاکید کرد: امسال سال ششم تحصیل این طلاب است که در شب عید غدیر ملبس به لباس روحانیت می‌شوند و به تاج‌گذاری سربازی امام زمان (عج) نائل می‌شوند.

در پایان این آیین باشکوه که همراه با اجرای تواشیح و مولودی‌خوانی بود 15 نفر از طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) گلپایگان با دستان مبارک رئیس دفتر مقام معظم رهبری ملبس شدند و آیین عمامه‌گذاری صورت گرفت.

انتهای پیام/63014/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول