اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت عید غدیر خم صورت می‌گیرد

بهره‌برداری سومین تله‌سیژ کشور در اصفهان

تله‌سیژ ناژوان به عنوان سومین تله‌سیژ کشور به مناسبت عید سعید غدیر خم به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

بهره‌برداری سومین تله‌سیژ کشور در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، پیام جوادیان اظهار کرد: برای استفاده شهروندان و مسافرین شهر اصفهان از عرصه و پارک طبیعی ناژوان، مقرر گردید سایت مفرح و جذاب تله‌سیژ در این مکان احداث گردد تا بتوان این عرصه را به یک قطب بزرگ گردشگری در کشور تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه تله‌سیژ نوعی از تله کابین‌ها است که در آن به جای کابین و اطاقک محصور از یکسری صندلی‌های چهار نفره که دارای ایمنی بسیار بالایی است و توسط اهرم‌های محکم افراد را مهار و نگهداری می‌کند، استفاده می‌شود، اذعان کرد: شهروندان و مسافرین می‌توانند با سوارشدن و نشستن بر روی این صندلی‌ها در محیط آزاد و بر روی درختان و رودخانه و در ارتفاع 22 متری از سطح زمین، با سرعت حدود سه تا پنج متر بر ثانیه حرکت کرده و از مناظر این پارک طبیعی لذت ببرند.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی ورزشی سپاهان وابسته به شهرداری اصفهان با بیان اینکه تله‌سیژ ناژوان با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: خط تله‌سیژ در ایران بسیار کم است و به جز در استان تهران در سایت های دیزین و دربند و در اصفهان در پارک ناژوان خط تله‌سیژ دیگری در کشور یافت نمی‌شود.

جوادیان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی تله‌سیژ از حدود دو سال پیش آغازشده و کلیه تجهیزات، ادوات، موتور، گیربکس و اکثر متعلقات این خط ساخت کارخانه یان (YAN) ایالات‌متحده آمریکا است، تصریح کرد: تاکنون تمام ادوات و تجهیزات خریداری‌شده از بهترین نوع خود در دنیا است و بالاترین سطح استحکام و ایمنی را دارد.

وی با بیان این که عملیات اجرایی تله‌سیژ از دو سال پیش آغاز شده افزود: نوع دستگاه‌ها و تجهیزات آن تمام اتوماتیک با استاندارد شرکت بازرسی اشکوفر آلمان است.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی ورزشی سپاهان با اشاره به اینکه طول مسیر تله‌سیژ کابل‌کشی شده برای انتقال مسافران از ایستگاه مبدا تا مقصد (جنوب غربی میدان سهروردی تا روبروی پل کابلی باغ پرندگان) حدود یک‌هزار و 920 متر است، ادامه داد: این مسیر دارای 22 دکل است که دو دکل در مجاور ایستگاه‌ها به عنوان دکل زیرگذر با ارتفاع هشت متر و در خط انتقال دکل‌ها در مرکزیت 17 عدد با ارتفاع 22 متر است.

وی با بیان اینکه بر روی خط تله‌سیژ 120 صندلی نصب شده است افزود: سرعت نسبی آن سه تا پنج متر بر ثانیه است که دارای استاندارد اشکوفر است.

جوادیان اضافه کرد: تله‌سیژ ناژوان در هر ساعت می‌تواند یک‌هزار بازدیدکننده را از ایستگاه اول به دوم و بالعکس انتقال دهد و  ایستگاه اول تله‌سیژ در ابتدای جاده الفت واقع در ورودی پارک ناژوان و ایستگاه دوم جنب باغ پرندگان ناژوان قرار دارد.

انتهای پیام/2301/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول