اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق اصفهان:

اصفهان می‌تواند به عنوان بازار مالی منطقه شناخته شود

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق اصفهان گفت: اصفهان ظرفیت ایجاد یک بازار مالی منطقه‌ای را دارد.

اصفهان می‌تواند به عنوان بازار مالی منطقه  شناخته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اصفهان، مصطفی متین‌راد در جمع اعضای کمیته فعال‌سازی بورس فلزات کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اظهار داشت: اصفهان به عنوان کریدور مرکزی کشور و همچنین با حضور بیشترین تعداد واحد صنعتی در بخش‌های مختلف می‌تواند زمینه ایجاد بازار مالی منطقه‌ای را فراهم کند.

وی با اشاره به دو تولیدکننده عمده فولاد کشور  و همچنین خریداران عمده آن در اصفهان گفت: انتقال بورس آهن و فولاد می‌تواند به رونق اقتصادی استان کمک کند.

متین‌راد با اشاره به مصوبه‌های استانی دولت قبل در انتقال بورس آهن و فولاد گفت: این مصوبه‌ها به مرحله اجرایی نرسید و از دولت یازدهم پیگیر انتقال این دفتر هستیم.

محسن ایروانی کارشناس ارشد اقتصادی استانداری اصفهان در این جلسه گفت: استانداری و اتاق اصفهان پیگیر اجرایی شدن مصوبه دولت قبلی برای انتقال بورس بودند.

وی تمرکززدایی شرکت‌ها و سازمان‌ها در تهران و توجه به مزیت‌ها و ویژگی‌های استان اصفهان را از اصول اصلی آمایش سرزمین برشمرد.

ایروانی با اشاره به سند چشم‌انداز توسعه اصفهان گفت: آلودگی محیط‌زیست ناشی از واحدهای صنعتی و خشکسالی و کمبود منابع آبی اولویت استان را به سمت بخش خدمات تخصصی سوق می‌دهد و بورس آهن می‌تواند یکی از بخش‌های موثر خدمات تخصصی باشد.

کارشناس ارشد اقتصادی استانداری اصفهان ایجاد بازار مالی در اصفهان در کنار بورس آهن و فولاد را گامی ارزنده در توسعه بخش خدمات استان برشمرد و گفت: در کنار هم قرار گرفتن بورس اوراق بهادار، بورس آهن و فولاد و شرکت‌های بیمه‌ای و کارگزاری‌های بورس می‌تواند زمینه ایجاد این بازار را فراهم سازد.

وی استقرار نماینده اتاق پایاپای، ناظر تام‌الاختیار و کارگزاری‌های در اصفهان را از مقدمات ایجاد بورس فلزات در اصفهان عنوان کرد.

محمود رهبری رئیس اداره بورس شرکت فولاد مبارکه اصفهان در این جلسه عنوان کرد: با وجود تاکید دولت در تمرکززدایی سازمان‌ها و ادارات متأسفانه اقدامی عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

این مسئول ادامه داد: عمده فروشندگان و خریداران آهن و فولاد از اصفهان هستند و این استان مزیت ایجاد بورس آهن و فولاد را دارد.

ابوالفضل جنتیان مشاور کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق اصفهان در این جلسه متذکر شد: طرح انتقال بورس آهن و  فلزات از تهران به اصفهان بر اساس مراکز عمده تولید آهن و فولاد، تمرکززدایی، پدافند غیرعامل و حضور سایر فولادسازان استان در بورس تدوین شده است.

داوود صافی دبیر کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی در این جلسه اذعان داشت: انتقال بورس آهن و  فلزات علاوه بر توجیه اقتصادی، توجیه اجتماعی برای استان اصفهان دارد.

انتهای پیام/2301/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول