اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیات کشتی مازندران بیان کرد

پیش‌بینی کیفیت بالای مسابقات بین‌المللی شهید شیرودی

دبیر هیات کشتی مازندران گفت: با توجه به حضور سه تیم خارجی و استان‌های صاحب نام کشتی کشور سطح برگزاری دوره چهارم جام‌بین‌المللی شهید شیرودی بسیار بالا پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی کیفیت بالای مسابقات بین‌المللی شهید شیرودی

 غلامرضا نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تنکابن گفت: مجتمع رشد تنکابن محل استقرار و وزن کشی تیم‌های شرکت کننده در چهارمین دوره جام شهید شیرودی است.

وی با اشاره به حضور سه تیم ارمنستان، گرجستان و فیلیپین و همچنین شرکت‌ تیم‌های شهرستان‌های صاحب‌نام از استان‌های مطرح کشور اظهار داشت: سطح برگزاری چهارمین دوره جام‌ بین‌المللی کشتی بزرگسالان شهید شیرودی از سطح بسیار مطلوبی برخوردار خواهد بود.

این مسئول در ادامه افزود: علاوه بر حضور کشتی‌گیران مطرح شهرستان‌های استان‌های صاحب نام در کشتی کشور، سه تیم خارجی نیز برای کسب مدال از بهترین‌های خود در این دوره از مسابقات بهره‌گیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از ساعت 18 دیروز مراسم وزن‌کشی سه وزن 55، 66 و 84 کیلوگرم برگزار شد، افزود: مسابقات از 9 صبح امروز در سالن امام رضا(ع) تنکابن در سه وزن اول آغاز شد.

به گفته نوروزی، مراسم افتتاحیه رسمی چهارمین دوره جام بین‌المللی کشتی بزرگسالان شهید شیرودی پس از ادامه بازی‌های سه وزن اول عصر پنج‌شنبه با سخنرانی‌ مقامات و اجرای برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود و به عنوان میهمان ویژه، کادر فنی رده‌های مختلف تیم‌های ملی، مسئولان استانی و شهرستانی نیز حضور می‌یابند.

نوروزی حضور و استقبال همگانی ورزش‌دوستان استان به ویژه علاقه‌مندان به کشتی آزاد را موجب گرمی مسابقات و نیز ارتقاء سطح این جام ارزیابی کرد و افزود: از مردم خوب استان به ویژه مردم خوب غرب مازندران و تنکابنی‌ها می‌خواهیم برای حمایت از چهار تیم مازندرانی که با ترکیب کشتی‌گیران شهرستان‌های مطرح استان به عنوان تیم‌های تنکابن به میدان خواهند رفت با حضور و تشویق خود حمایت کنند.

دبیر هیات کشتی مازندران با اشاره به زحمات و تلاش عوامل اجرایی برگزاری این جام بین‌المللی در تنکابن افزود: هیات کشتی استان مازندران حدود یک ماه با رایزنی‌های فراوان و ارتباط با تیم‌های خارجی، استان‌ها و شهرستان‌های مطرح کشتی تلاش کرد تا این دوره از مسابقات نیز در سطح مطلوب برگزار شود.

نوروزی گفت: برای ارتقا سطح کشتی غرب مازندران تلاش داریم این مسابقات به بهترین شکل مطلوب برگزار شود و ما برای برگزاری هر چه بهتر جام‌های بزرگ در استان چنین ظرفیت‌هایی را داریم اما به لحاظ قانونی دعوت بیشتر از دو تیم خارجی محدودیت داشته و مسئولان شهرستان تنکابن باید تلاش کنند نقایص و کاستی‌هایی که از نظر ورود این جام به تقویم فیلا وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها تأمین اعتبارات مالی برگزاری و جوایز آن به دلار است را برطرف کنند.

وی گفت: در صورت تقویمی شدن این جام می‌توان بیشتر از تیم‌های خارجی بهره‌گیری کنیم.

دبیر هیات کشتی مازندران افزود: شهید شیرودی یک شهید فراملی است و جایگاه او در دنیا شناخته شده است و باید از این ظرفیت چه در بعد ملی و بین‌المللی به بهترین شکل در عرصه ورزش و فرهنگ بهره‌گیری کنیم.

نوروزی به برگزاری مسابقات نهایی لیگ دسته یک کشتی آزاد کشور در رستم‌کلای شهرستان بابل اشاره کرد و گفت: به نظرم کیفیت برگزاری این دوره لیگ یک در سطح لیگ برتر بود و کیفیت فنی مسابقات، سطح برگزاری و نیز استقبال علاقمندان از آن بسیار مطلوب و دور از انتظار بود و در این دوره از لیگ یک کشتی آزاد بزرگسالان کشور هفت تیم از 11 تیم شرکت‌کننده از مازندران بودند که در نهایت با راهیابی چهار تیم رستم‌کلا، بهشهر، ساری و فریدونکنار مرحله نهایی لیک یک امسال کاملاً مازندرانی شد.

وی با دفاع از عملکرد خوب هیات کشتی مازندران تاکید کرد: عملکرد موفق هیات کشتی مازندران طی سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

نوروزی افزود: در رده بزرگسالان در مسابقات اوپن از هفت وزن شرکت کننده پنج وزن مقام نخست از آن مازندران بوده و دو وزن نیز در این مسابقات نقره گرفتند.

دبیر هیات کشتی مازندران افزود: در رده جوانان نیز از هشت وزن شش مازندرانی اول شدند و در دو وزن نیز گرفتند.

نوروزی در ادامه اظهار داشت: در مسابقات جهانی بزرگسالان ملی‌پوشان مازندرانی بیشترین امتیازها و مدال‌ها را کسب کردند که سهم امتیازی‌ ما در این دوره 28 امتیاز یعنی بیش از دو سوم کل امتیازهای کسب شده تیم ملی بود و سهم مدال‌آوری مازندران سه مدال طلا، یک نقره، یک برنز و یک مقام هشتمی بود.

وی افزود: اگر ملی‌پوشان مازندرانی شرکت‌کننده در رقابت‌های جهانی امسال را تیمی مستقل فرض کنیم این جمع با امتیازات و مدال‌هایی که گرفتند می‌توانستند مقام سومی دنیا را از آن خود کنند.

وی نکته جالب این دوره از مسابقات حضور نماینده چهار وزن از پنج وزن شرکت‌کننده مسابقات جهانی از شهرستان جویبار دانست و گفت: این امر موجب شد تا جویبار در تقویم امسال فدراسیون بین‌المللی فیلا به عنوان پایتخت جدید کشتی جهان این جایگاه که سال گذشته در اختیار داغستان روسیه بوده را با قدرت تصاحب کند.

انتهای پیام/86020/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول