اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس اداره تبلیغات اسلامی بیجار:

ترویج واقعه غدیر، ترویج فرهنگ اسلامی است

رییس تبلیغات اسلامی بیجار گفت: غدیر خم نه تاریخ است و نه روایت، بلکه غدیرخم یک ولایت است و این روز بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ولایت و امامت است.

ترویج واقعه غدیر، ترویج فرهنگ اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، جلیل مختاری‌نیا شامگاه چهارشنبه در جشن با شکوه عید غدیر که در تالار شهید رجایی برگزار شد، ضمن تبریک این روز بزرگ، با بیان اینکه در این روز بزرگ تاریخ و سرنوشت کل بشریت رقم خورد اظهار کرد: عید غدیر بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ولایت و امامت است.

وی افزود: عمق بخشیدن معرفت عمومی غدیر و تبیین خطبه‌های مهم و حیاتی رسول اکرم(ص) در حجة‌الوداع موجب پررنگ جلوه دادن بیشتر این واقعه در جامعه خواهد شد.

مختاری‌نیا با بیان اینکه واقعه غدیر همچون واقعه عاشورا باید به تمامی جهانیان عرضه و تفهیم شود، بیان کرد: ترویج واقعه غدیر ترویج فرهنگ اسلامی است و موجب مقابله با فرهنگ ضداستکبار است.

وی روز عید غدیر و بازگو کردن آن واقعه پر از ارزش و معنویات را به عنوان بستر و ظرفیت مناسب برای ترویج فرهنگ ناب اسلام و شناخت ولایت و امامت و اهمیت آن عنوان کرد. 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بیجار خاطرنشان کرد: هویت واقعی مسلمانان برگرفته از واقعه غدیر خم بوده و بازخوانی آن از وظایف انکارناپذیر مسلمین است.

این مسئول گفت: با گسترش ارزش واقعه غدیر و اهمیت آن در جامعه می‌توان گفت آن جامعه کاملاً اسلامی است.

وی با اشاره به آیات قرآنی درباره اهمیت غدیر بیان کرد: اشاره و تأکید بر انجام این رسالت توسط پیامبر اکرم نشان از عمق اهمیت و ارزش واقعه غدیر دارد.

مختاری‌نیا تصریح کرد: قبل از واقعه غدیر، پیامبر اکرم(ص) بر محبت به حضرت علی(ع) همواره سفارش و تأکید داشتند و صرفاً این مهم به زمان واقعه غدیرخم بر نمی‌گردد.

وی با اشاره به آیه 30 سوره بقره افزود: آیات قرآنی نشان از این است که در اسلام خلیفه و جانشین از جانب خداوند باری تعالی تعیین شده و این وظیفه پیامبر نبوده و حضرت علی(ع) به عنوان امام و خلیفه مسلمین از جانب خداوند برگزیده شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بیجار در پایان بر گسترش و ترویج و تبیین واقعه غدیرخم میان دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: دانش‌آموزان از همان سنین نوجوانی باید با فرهنگ و وقایع مهم اسلام از جمله واقعه غدیرخم آشنا شوند.

انتهای پیام/79015/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول