اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مقام ارشد سازمان ملی استاندارد:

کالای باکیفیت به اندازه نیاز در کشور تولید می‏شود

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استانداردهای صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از تولیدات داخلی گفت: کالاهای باکیفیت به اندازه نیاز در کشور تولید می‏شوند.

کالای باکیفیت به اندازه نیاز در کشور تولید می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، فریدون بلغاری صبح امروز در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد در سالن اجتماعات شرکت گاز استان گلستان اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد با اجرای طرح‏های مختلف بر تولید کالاها نظارت دارد.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران در اجرای وظایف ذاتی و قانونی خود با کسی رودربایستی نداشته و برای احقاق حقوق مردم در چارچوب قانون عمل می‏کند.

مردم با واژه استاندارد آشنا هستند

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استانداردهای صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم با واژه استاندارد آشنا بوده و از آن برای سنجش و مقایسه استفاده می‏کنند.

بلغاری ادامه داد: با وجود این آشنایی، کمتر کسی را می‏توان یافت که از همه ماموریت‏ها و وظایف سازمان ملی استاندارد آگاه باشد و بداند که این سازمان در تمامی حوزه‏های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و خدمات حضور فعال و تاثیرگذار دارد.

به گفته وی، امروزه در دنیا رفتارهای اجتماعی هم مشمول استانداردهای خاص خودش می‏شود و رفتار تولیدکننده با کارکنان خود را هم مورد ارزیابی قرار می‏دهد.

12 هزار و 300 استاندارد ملی در کشور تدوین شده است

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استانداردهای صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت: نیازهای بخش‏های مختلف جامعه از راه‏های گوناگون به سازمان پیشنهاد شده و این سازمان با تشکیل کارگروه‏هایی متشکل از ذینفعان و کارشناسان نسبت به تدوین استانداردهای ملی اقدام می‏کند.   

بلغاری تصریح کرد: استانداردهای ملی باید تامین‏کننده نیازهای فرهنگی و اجتماعی بوده و با آخرین دستاوردهای تکنولوژی مطابقت داشته باشند. 

وی اضافه کرد: 12 هزار و 300 استاندارد ملی در کشور تدوین شده که یا براساس استانداردهای بین‏المللی و یا با مطابقت آنها تدوین شده‏اند.

سازمان ملی استاندارد ایران در عرصه بین‏المللی مشارکت فعال دارد

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استانداردهای صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران خاطرنشان کرد: این سازمان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‏المللی فعال است.

بلغاری افزود: سازمان ملی استاندارد ایران در 10 سازمان بین‏المللی عضو بوده و مشارکت فعال دارد، علاوه بر این دبیرخانه پنج استاندارد بین‏المللی در ایران مستقر است.

وی اضافه کرد: از بین 160 کشور عضو سازمان بین‏المللی استاندارد، سازمان ملی استاندارد ایران رتبه سی‏ام را دارد.

انتهای پیام/83003/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول