اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

بوعلی‌سینا سرمایه علمی، تاریخی و تمدنی همدان است

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: بوعلی‌سینا سرمایه علمی، تاریخی و تمدنی ایران و جهان است که باید با حفظ و انتقال تلاش‌های علمی او به نسل‌های آینده از این میراث گران‌بها نگهداری کرد.

بوعلی‌سینا سرمایه علمی، تاریخی و تمدنی همدان است

علیرضا قاسمی‌‌فرزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه استانداری از ابتدا برای برگزاری همایش هزاره تألیف کتاب قانون در کنار بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا کارها را پیش برده است، اظهار داشت: برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه‌ها از نقطه نظرات و دیدگاه‌های عالمانه و کارشناسانه آیت‌الله محمدی رئیس محترم این بنیاد بهره‌مند هستیم.

وی ادامه داد: برای برگزاری همایش هزاره تألیف کتاب قانون بوعلی سینا ستادی به ریاست استاندار همدان تشکیل و در سه بخش اجرایی، علمی و فرهنگی و اطلاع‌رسانی کارها انجام می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه محوریت برگزاری همایش هزاره تألیف کتاب قانون با شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیته فرهنگ و تاریخ و تمدن ایران اسلامی است، تصریح کرد: جلساتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور اساتید و فرهیختگانی در زمینه علم، فرهنگ و ادب تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: کمیته علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بررسی مقاله‌های رسیده به دبیرخانه همایش تشکیل شده است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه سازمان علمی و فرهنگی یونسکو سال‌های 2012 و 2013 را به عنوان هزاره تألیف کتاب قانون تعیین کرده است، ابراز داشت: در برخی از کشورها به این مناسبت همایش و برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود که در ایران نیز که مهد این دانشمند بزرگ است همایش هزاره تألیف کتاب قانون در تهران و همدان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محوریت برگزاری همایش را دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس بر عهده دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان افزود: باید مقام و جایگاه، بزرگان علمی و دانشمندانی که با تلاش‌های علمی و فرهنگی خود، پایه و اساس علم را در دنیا بنیان نهادند گرامیداشت و برای آنها نکوداشت گرفت. 

وی هدف از برگزاری همایش هزاره تألیف کتاب قانون بوعلی‌سینا را نیز نکوداشت این دانشمند بزرگ جهانی و اسلامی دانست و گفت: کتاب قانون در طول هزار سال گذشته منبع و مرجع اصلی علم طب در دانشگاه‌های بزرگ دنیا بوده و در حال حاضر هم از آن استفاده می‌شود.

قاسمی‌فرزاد افزود: علم پزشکی رشد و توسعه روزافزون آن مرهون تلاش‌ها و اقدامات علمی دانشمند بزرگ بوعلی‌سینا و کتاب ارزشمند قانون است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این دانشمندان از ایران برخاسته و به رشد و گسترش علم در جهان کمک کردند، باید جایگاه و شأن آنها را والا و گرامی داشته و به نسل‌های آینده معرفی کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: دانشمندان و دانشجویان ما باید بوعلی سینا و همه بزرگان علمی را مرجع تحقیقات خود قرار داده و آنچه که امروز در غرب تدریس می‌شود حاصل تلاش‌های علمی دانشمندان اسلامی است.

وی افزود: بوعلی‌‌سینا و دیگر دانشمندان بزرگ اسلامی، سرمایه‌های تاریخی و تمدنی ما هستند که باید در راستای حفظ آنها با نکوداشت مقام آنها و انتقال دانش آنها به نسل‌های آینده این میراث گرانب‌ها را حفظ کنیم.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول