اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا خبر داد

برگزاری همایش هزاره تألیف کتاب قانون بوعلی ‌سینا

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا گفت: همایش هزاره تألیف کتاب قانون بوعلی سینا به پیشنهاد سازمان یونسکو و با مشارکت شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا برگزار می‌شود.

برگزاری همایش هزاره تألیف کتاب قانون بوعلی ‌سینا

توکل دارایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: همایش بزرگداشت هزاره تألیف کتاب قانون بوعلی‎ سینا هفتم تا نهم آبان ماه در تهران و همدان به صورت مشترک برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار علاقه کرد که آیین پاسداشت هزاره تألیف قانون در تهران و همدان برگزار شود، گفت: این همایش از روز سه‌شنبه هفتم آبان ماه در تهران و دانشگاه تربیت مدرس با ارائه مقالات و با حضور دانشمندان این حوزه و علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا افزود: روز چهارشنبه میهمانانی از تهران وارد همدان شده و عصر همین روز آیین پرشکوه ادای احترام به شخصیت ابن‌سینا و تکریم از فعالیت بزرگ علمی این دانشمند برگزار و در روز پنج‌شنبه نهم آبان ماه همایش بزرگداشت هزاره تألیف قانون با ارائه مقالات علمی برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه سازمان یونسکو سال‌های 2012 و 2013 را به عنوان بزرگداشت هزاره تألیف و تدوین کتاب قانون شیخ‌الرئیس بوعلی سینا به جهان معرفی کرده، ابراز داشت: یونسکو هزاره‌ها، صده‌ها و تاریخ‌های خاص بزرگان ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در قرون گذشته را به کشورهایی که تملک مادی یا معنوی دارند، پیشنهاد داده و در کمیسیون یونسکو هر دو سال یک‌بار تصویب می‌شود که از چه شخصیت‌هایی تجلیل شود.

دارایی نگاه یونسکو به مفاخر و بزرگان را بین‌المللی دانست و تصریح کرد: یونسکو از ایران نیز چهار شخصیت را معرفی کرد که قسمت قانون مرتبط با ابن‌سینا و همدان است و بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا متولی برگزاری بزرگداشت هزاره تألیف است.

وی با اشاره به اینکه قانون در قرون وسطی تنها کتاب مرجع علمی بوده و حدود 500 سال در اروپا تدریس می‌شده، عنوان کرد: قانون ابتدا به زبان لاتین ترجمه و سپس از لاتین به زبان‌های دیگر از جمله فرانسوی برگردانده شد، چرا که لاتین زبان علمی قرون وسطی بود.

مدیر روابط عمومی بنیاد بوعلی سینا با بیان اینکه در ایران سال 2012 نتوانستیم مراسم بزرگداشت هزاره تألیف را برگزار کنیم و فرصت از دست رفت، افزود: بنیاد بوعلی سینا بودجه و امکانات کافی در اختیار ندارد و سایر دستگاه‌ها نیز کمک نکردند و این آیین برگزار نشد.

این مسئول یادآور شد: با این وجود این بزرگداشت امسال شورای عالی انقلاب فرهنگی به ویژه کمیته فرهنگ و تمدن ایران و اسلام با عنایت وی‍ژه دکتر علی‌اکبر ولایتی که نسبت به طب سنتی و ابن‌سینا دارد، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/89019/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول