اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف رودسر خبر داد

برگزاری جشن ولایت در 35 بقعه متبرکه رودسر

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه رودسر از برگزاری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در 35 بقعه متبرکه این شهرستان خبر داد.

برگزاری جشن ولایت در 35 بقعه متبرکه رودسر

حجت‌الاسلام رمضانعلی پاکیزه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با بیان اینکه دهه امامت و ولایت فرصتی را برای بیان حقیقت غدیر، مسئله امامت، ولایت و ولایت فقیه در جامعه فراهم می‌کند ،اظهار کرد: در 35 بقعه متبرکه رودسر جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی برگزار می‌شود.

وی، برگزاری مسابقات قرآنی، همایش بانوان ولایی، غبارروبی و گلباران مزار شهدا و ... را از جمله برنامه‌های انجام شده این دهه ذکر کرد.

این مسئول، از برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی در رودسر خبر داد و افزود: این مسابقات در رشته‌های قرائت ، ترتیل، حفظ و اذان در تاریخ 25 و 26 مهر برگزار شد و مسابقات مفاهیم در روز جمعه سوم آبان در مسجد شهدا و دارالقرآن مرحوم طالب‌زاده برگزار می‌شود.

وی، با اشاره به برگزاری این مسابقات در دو رده سنی زیر 16 سال و بزرگسالان، تصریح کرد: بیش از 200 نفر در این مسابقات شرکت داشتند که نفرات برگزیده به مسابقات استانی راه پیدا کردند و در آبان امسال با قاریان دیگر شهرستان‌ها رقابت می‌کنند.

پاکیزه، از برگزاری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در صبح روز پنجشنبه دوم آبان جاری در آستان مقدس امامزادگان ماچیان کلاچای خبر داد.

وی ادامه داد: غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا و ضریح مطهر امامزادگان، خطبه‌خوانی، برگزاری عقد اخوت و... از جمله برنامه‌های این جشن است.

سرپرست اداره اوقاف رودسر، دارالقرآن مرحوم طالب‌زاده را مجهزترین دارالقرآن نامید و یادآور شد: تعداد 150 نفر در رشته‌های مختلف حفظ و تجوید مشغول به فراگیری در این دارالقرآن هستند.

وی افزود: این مرکز در راستای اجرای اهداف سازمانی و پاسخ به منویات مقام معظم رهبری برای تحقق 10 میلیون حافظ قرآن فعالیت دارد.

پاکیزه، سهم شهرستان رودسر در تربیت حافظان قرآن کریم در سال 92 را تعداد یک‌هزار و 200 نفر عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون 800 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در سطح بقاع متبرکه شهرستان در حال فراگیری حفظ قرآن کریم هستند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه رودسر، گفت: تعداد 15 نفر مربی در سطح بقاع متبرکه و دارالقرآن مرحوم طالب‌زاده به آموزش قرآن آموزان مشغول هستند.

وی تصریح کرد: سال گذشته سهم شهرستان رودسر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم تعداد یک‌هزار و 153 نفر بود.

به گزارش فارس، رودسر دارای 165 بقاع متبرکه در سطح شهرستان است.

انتهای پیام/84002/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول