اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

جشنواره سراسری تئاتر مهر در کاشان آغاز شد

نهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با قرائت پیام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای مهر کاشان طی مراسمی کار خود را آغاز کرد.

جشنواره سراسری تئاتر مهر در کاشان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس ستاد برگزاری نهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان امشب در این مراسم تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره را 369 اثر و تعداد آثار واجد شرایط برای شرکت در جشنواره را 120 اثر عنوان کرد.

مهدی نادعلی اظهار داشت: پس  از بازبینی مجدد آثار راه یافته به نهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان 28 گروه نمایشی موفق به حضور در این جشنواره شدند.

وی خاطرنشان کرد: از میان آثار راه‌یافته به جشنواره 10 نمایش در بخش مسابقه (صحنه‌ای)، چهار نمایش در بخش جنبی، هفت نمایش خیابانی و هفت نمایش نیز در بخش نمایشنامه‌خوانی در قالب 56 اجرا به روی صحنه می‌روند.

مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان، شهرهای عجب‌شیر، اصفهان، کرمانشاه، ساری، کازرون، اراک، آذربایجان شرقی، لاهیجان، بروجرد، همدان و کاشان را از جمله شهرهای شرکت‌کننده در این جشنواره عنوان و تصریح کرد: تبادل نظر و تجربیات بین هنرمندان و ارتقای هنر تئاتر کاشان و آموزش صحیح فرهنگ شهروندی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به ظرفیت و تأثیرگذاری هنر در جامعه از هنر تئاتر به عنوان یکی از ابزارهای جلوگیری و رفع معضلات و ناهنجاری های اجتماعی نام برد.

به گزارش فارس؛ نهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در آستانه عید سعید غدیر خم با اجرای نمایش غدیرنامه و با تقدیم این رویداد هنری به پیشگاه خانواده شهدای هنرمند کاشان آغاز شد.

نهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با حضور نخستین کاروان اهالی تئاتر و نمایش کشور در محل برگزاری این جشنواره و با رقابت دو گروه نمایش از کاشان و اصفهان فعالیت خود را به مدت 6 روز ادامه می‌دهد.

همچنین در مراسم افتتاحیه این جشنواره از خانواده شهدای هنرمند کاشان علیرضا شبانی و عباس درستکار تقدیر و همچنین از حسن آزادبخش به عنوان پیشکسوت عرصه فرهنگ و هنر کاشان تجلیل شد.

نهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان 30 مهر تا شش آبان‌ماه به میزبانی فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/2406/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول