اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش همدان خبر داد

آمادگی برای تدریس اندیشه‌های ابن سینا در دانشگاه فرهنگیان

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: آموزش و پرورش برای ارائه درس در حوزه اندیشه های بوعلی سینا در دانشگاه فرهنگیان آمادگی دارد.

آمادگی برای تدریس اندیشه‌های ابن سینا در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا، عباس حسنی‌محتشم با بیان اینکه همدان را به نام بوعلی سینا می‌شناسند اظهار داشت: شیخ‌الرئیس بوعلی سینا در حوزه علوم اجتماعی و طب نقش ویژه‌ای را در رشد و بالندگی جامعه داشته است.

وی برگزاری همایش هزاره تألیف قانون در همدان را کاری بزرگ دانست و افزود: آموزش و پرورش به عنوان اصلی‌ترین نهاد تربیتی انسان در دوران کودکی و نوجوانی، با اطلاع رسانی به فرهنگیان، دانش‌آموزان و والدین دانش‌آموزان برای شرکت در این همایش اقداماتی را انجام می‌دهد. 

 مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: آموزش و پرورش برای معرفی شخصیت‌های شاخصی چون بوعلی سینا به جامعه ورود کرده و با نگاه تعاملی با مسئولان همایش این امکان را برای پاسداشت حکیم بوعلی سینا را بیشتر فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه اردوهای دانش‌آموزی با محوریت معرفی شخصیت‌ها و مفاخر استان برگزار می‌شود ابراز داشت: شخصیت ارزشمند بوعلی سینا را به دانش‌آموزان و حتی خود فرهنگیان نیز معرفی می‌کنیم.

حسنی محتشم اذعان کرد: اگر کتب بوعلی سینا را مترجمین به زبان کودکان ترجمه کنند، آموزش و پرورش آمادگی ارائه این کتاب‌ها به دانش‌آموزان برای آشنایی بیشتر فرزندان با اندیشه‌های شیخ‌الرئیس را دارد.

وی بیان داشت: آموزش و پرورش با همکاری بنیاد بوعلی سینا آمادگی ارائه درس در سطح فرهنگیان و مدرسین در مدارس و دانشگاه فرهنگیان در حوزه اندیشه‌های بوعلی سینا را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: وزارت علوم برای ارائه درس به معلم دانشجویان سرفصلی را برای تدریس کتب بوعلی سینا تعریف کند و پژوهشگاه معلم استان نیز می‌تواند با رویکرد تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه اندیشه بوعلی سینا ورود کند.

انتهای پیام/89019/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول