اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

جشنواره گل‌های داودی در محلات گشایش یافت

طی مراسمی با حضور دبیر کانون هماهنگی دانش و صنعت گل و گیاهان زینتی کشور، مسئولان ایستگاه گل و گیاه محلات، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی شهرستان محلات جشنواره گل‌های داودی در این شهرستان گشایش یافت.

جشنواره گل‌های داودی در محلات گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، بعد از ظهر امروز جشنواره گل‌های داودی با 700 رنگ از گل‌های اصلاح شده داودی به معرض نمایش گذاشته شد.

بر اساس این گزارش این نمایشگاه در زمینی به وسعت سه هزار متر مربع و با هدف به نمایش گذاشتن توانمندی محلات در تولید گل و گیاه، ارائه دستاوردهای تحقیقاتی، معرفی منابع ژنتیکی و سیاست تجاری سازی فن‌آوری تولید برپا شده است.

این جشنواره به مدت 15 روز برای بازدید علاقمندان دایر است.

دبیر کانون هماهنگی دانش و صنعت گل و گیاهان زینتی کشور در حاشیه برگزاری این جشنواره در جمع خبرنگاران، محلات را یکی از قطب‌های اصلی تولید و پرورش انواع گل و گیاهان زینتی کشور عنوان کرد و گفت: پایانه صادرات گل و گیاهان زینتی می‌تواند سبب رونق این بازار شود و  از نظر بازاریابی می‌تواند شرایط را برای خریدار و فروشنده آسان کند که نتیجه آن باعث افزایش توان اقتصادی فعالان این عرصه می‌شود.

محمدرضا شفیعی با تاکید بر رعایت استانداردها به منظور صادرات گل و گیاهان تزیینی به بازارهای داخلی و خارجی در پایانه‌های صادرات گل و گیاهان زینتی بیان کرد: برگزاری جشنواره‌هایی با این موضوع و در شهری که به نام گل و گیاه شهرت دارد، می‌تواند فرصتی مناسب به منظور معرفی توانمندی بخش گل این خطه و عقد قرارداد برای صدور گل و گیاهان تزیینی به کشورهای مختلف دنیا برای فعالان این صنعت ایجاد کند.

انتهای پیام/87012/‌ش20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول