اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

یادواره 110 شهید ورزشکار شهرستان بهار برگزار شد

یادواره 110 شهید ورزشکار شهرستان بهار در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

یادواره 110 شهید ورزشکار شهرستان بهار برگزار شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، ظهر امروز یادواره 110 شهید ورزشکار شهرستان بهار در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

در این مراسم ابتدا مدیرکل ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه شهدای ورزشکار الگوی تمام‌عیار برای جامعه ورزشی هستند، افزود: در جامعه امروز باید یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای ورزشکار را احیا کنیم.

سیدعبدی افتخاری اظهار داشت: تقدیم 110 شهید ورزشکار بهاری در راه اسلام و قرآن و انقلاب نشان از روحیه بالای شهادت‌طلبی و از خودگذشتگی اقشار مختلف مردم شهرستان بهار و به ویژه جوانان در حوزه ورزشی دارد. 

وی گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ورزش به خوبی توانسته فرهنگ ارزشمند دفاع، ایثار، شجاعت، شهادت و جوانمردی را به جوانان انتقال دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان افزود: دست‌اندرکاران برگزاری یادواره‌‏های شهدا، ابتدا باید خود با فرهنگ ایثار آشنا شوند و بعد نسبت به نشر آن اقدام کنند.

وی عنوان کرد: امروز جامعه به شدت به گسترش اخلاق اسلامی و ارزش‌‏ها نیاز دارد و توسعه این فرهنگ، ما را از آفت‏‌ها به خصوص در عرصه جوانان دور می‏‌کند.

افتخاری برگزاری این گونه مراسم‌ها را احیای یاد و خاطره شهدا و آشناسازی نسل جدید با حماسه‌سازی‌های مردم در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: با اجرای برنامه‌های مختلف می‌توان گوشه‌ای از رشادت‌های شهدا و رزمندگان را برای مردم و به ویژه نسل جوان بازگو کرد.

وی با یادآوری اینکه شهدای ورزشکار علاوه بر فتح قله‌های افتخار ورزشی، قله‌های افتخار معنویت، ایثار و از خودگذشتگی را نیز فتح کردند گفت: جوانان به خصوص ورزشکاران می‌توانند با الگو قرار دادن شهدا و توجه به ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی، روحیه خدامحوری، ولایتمداری، خودباوری و ایثار را همچون شهدا در خود تقویت سازند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان اظهار کرد: میادین ورزشی، میدان مجاهدت و حماسه ارزشمند و مایه ترویج احکام اسلامی و انقلابی است.

امام جمعه سابق بهار با اشاره به اینکه شرایط امروز منطقه برگرفته از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران است گفت: بیداری منطقه حاصل حماسه و رشادتهای شهدا است.

سپس حجت‌الاسلام احمد عظیمی‌زاده افزود: برگزاری یادواره شهدا فرصتی برای آشنایی نسل جوان با رشادت‌های شهداست.

وی با اشاره به تهدیدهای اخیر دشمنان علیه انقلاب گفت: دشمن از اسلحه و امکانات نظامی ما نمی‌ترسد بلکه از قدرت ایمان جوانان ما ترس و هراس دارد.

امام جمعه سابق بهار با بیان اینکه هیچ کشوری امروز نمی‌تواند به خاطر داشتن سلاح‌های پیشرفته قدرت‌طلبی کند، افزود: پیام یادواره شهدا انسان‌سازی است پس باید در یادواره شهدا پایداری، مقاومت و استواری صادر شود.

در پایان به 110 خانواده شهید ورزشکار تندیس و لوح سپاس اهدا شد.

انتهای پیام/89028/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول