اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد کنگره شهدای مازندران خبر داد

برگزاری 4 هزار یادواره شهدا در مازندران

مسئول ستاد کنگره شهدای مازندران با اشاره به اینکه سرود و فتورمان شهیده طاهره هاشمی در دست تهیه است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری 4 هزار یادواره شهدا در مازندران برگزار شد.

برگزاری 4 هزار یادواره شهدا در مازندران

مفید اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل به سوالاتی درباره کنگره شهیده طاهره هاشمی و اجلاسیه بزرگ شهدای مازندران پاسخ داد.

فارس: برنامه‌های کنگره شهیده هاشمی از چه زمانی آغاز شد

اسماعیلی: از سال 60 که این شهید در واقعه شش بهمن آمل به شهادت می‌رسد تا سال 80 کمتر به وی توجه شده بود اما در آن سال متوجه شدیم این شهیده دارای شاخصه‌هایی است که می‌تواند الگوی خوبی برای جوانان باشد.

در کنگره شهدای استان که درباره زنان شهیده بحث به میان آمد متوجه شدیم این شهیده آثاری از خود به یادگار گذاشته است، این آثار در حوزه گرافیک، مقالات، خوشنویسی و سیره‌ای از ایشان در خاطرات دوستان و خانواده بیان شده که وقتی این مطالب برای تعیین شهدای شاخص کشور به سازمان بسیج مستضعفین فرستاده شده مسئولان سازمان بسیج را مجاب کرد تا بین 7 هزار شهید زن در کشور ایشان به عنوان شاخص معرفی شود.

فارس: چه فعالیت‌هایی برای معرفی این شهیده صورت گرفته است؟

 اسماعیلی: از آن زمان گروه‌های متفاوتی وارد صحنه‌ شدند؛ که این گروه‌ها شامل گروه‌های مردم نهاد و دولتی بودند، در این حوزه در زمینه ساخت تله‌فیلم شهیده طاهره هاشمی ورود پیدا کرده‌ایم، کتابی درباره شهیده نوشته شده به نام دختری به نام طاها که مراحل انتهایی خود را می‌گذراند، همچنین فتو رمانش این شهیده آماده است و برای تولید در دست اقدام قرار دارد،  مقرر شده تندیس شهیده نیز در شهرستان آمل تهیه و نصب و  بلواری نیز به نام ایشان نامگذاری شود، برای کنگره ملی این شهیده نیز سرودی آماده شده که نامش هنوز تعیین نشده اما توسط یکی از خواننده‌های برتر کشور اجرا می‌شود.

فارس: در حوزه راویان نیز برای معرفی شهیده طاهره بهره گرفته‌اید؟

اسماعیلی: گروه‌هایی را در قالب سر حلقه صالحین در تابستان شناسایی کردیم که با شناسایی 4500 سرحلقه‌ معرفی این شهیده صورت گرفته است، این سرحلقه‌ها هر کدام 10 زیرگروه دارند که در مجموع حدود 45 هزار نفر از دختران مازندرانی با زندگی این شهیده آشنا شده‌اند.

60 راوی نیز با آموزش‌های تخصصی طاهره شناسی در سطح مازندران به فعالیت مشغول هستند و نیز از مبلغان و راویان برتر دفاع مقدس نیز برای معرفی این شهیده استفاده شده است.

فارس: چه تعداد یادواره در سطح مازندران سالانه برگزار می‌شود؟

اسماعیلی: سالانه حدود یک‌هزار و 200 یادواره در سطح استان برگزار می‌شود که رقم بالایی است اما به دلیل برگزاری اجلاسیه شهدای مازندران این تب و تاب افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال‌جاری به یک‌هزار و 500 یادواره برسد همچنین آموزش و پرورش نیز برگزاری یک یادواره در هر مدرسه را نیز پیش‌بینی کرده است که در این صورت تعداد یادواره شهدای مازندران از 4 هزار یادواره می‌گذرد.

فارس: اجلاسیه شهدای مازندران چه زمانی است؟

اسماعیلی: اجلاسیه و کنگره شهدای مازندران در دی ماه سال‌جاری برگزار می‌شود که مصادف با سالروز شهادت امام رضا(ع) است.

اجلاسیه دارای 30برنامه بزرگ است اما در همه شهرهای مازندران یکی از برنامه‌های اجلاسیه برگزار می‌شود.

----------------------------

گفت‌وگو از الناز پاک نیا

----------------------------

انتهای‌پیام/86011/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول